ساعت 21 و 45 دقیقه دیشب پرواز شماره 1943 هواپیمایی اترک در شرایطی که قصد داشت باند فرودگاه مهرآباد را به مقصد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد ترک کند، به دلیلی که هنوز به طور دقیق اعلام نشده است، در هنگام بلند شدن با مشکل مواجه شد و برای حدود دو ساعت باند مهرآباد را مسدود کرد.

سازمان هواپیمایی پس از گذشت حدود 12 ساعت از حادثه دیشب در نخستین اظهار نظر اعلام کرده تیم‌های کارشناسی این سازمان به طور دقیق ابعاد مختلف این حادثه را بررسی خواهند کرد، ولی هنوز گمانه زنی‌ها در مورد چگونگی وقوع آن در حد شایعه است.

رضا جعفرزاده، مدیرکل روابط عمومی سازمان هواپیمایی همچنین درباره چگونگی مدیریت پروازها در فرودگاه مهرآباد پس ازحاثه دیشب گفت: خوشبختانه با پیگیری های سریع صورت گرفته باند فرودگاه در زمانی کمتر از دو ساعت مسدود بود و پس از آن پروازها به حالت عادی بازگشتند.

به گفته وی زمانی که حادثه اتفاق افتاد خوشبختانه ترافیک ورودی به مهرآباد چندان شلوغ نبود و از این رو تمام پروازها مدیریت شدند. همانطور که در تمام پروتکل‌های هوایی اعلام شده، تمام فرودگاه‌های مسافرتی در زمان های خاص فرودگاه‌هایی جایگزین دارند که برای شب گذشته نیز از دو فرودگاه امام خمینی و اصفهان برای جا به جایی مسافران استفاده شد.