به گزارش پارس ، به نقل ازایسنادر هفته گذشته ۱۶ سد ازجمله سدهای شهید قنبری، البرز، شهید رجایی، گلستان، بوکان، سفید رود و بانه در حال سرریز گزارش شده اند.

هم اکنون ۲۸ سد کشور ازجمله سدهای لار، خدا آفرین، سیمره، ساوه، ۱۵ خرداد، بارزوو شیروان، سلمان فارسی و سیوند کمتر از ۳۰ درصد حجم خود ذخیره آب دارند.

همچنین ۱۲ سد کشور در زمان حاضر با کاهش ۲۰ درصدی حجم آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند که سدهای طالقان، سیمره، جیرفت، اکباتان، چاه نیمه ها و دوستی از آن جمله محسوب می شوند.

در پایان هفته گذشته ۲۱ سد از جمله گلستان ۱ و ۲، کوثر، میجران، مهاباد و کارون ۴ افزون بر ۹۰ درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.

بر اساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، ۵۲ سد کشور در زمان حاضر از افزایش ۲۰ درصدی ورودی آب در مقایسه با زمان مشابه پارسال برخوردار هستند که سدهای ستارخان، گلستان ۱ و ۲، کرخه، دز، کارون ۳ و ۴، کوثر، استقلال، قشلاق، پیشین، جگین، مهاباد، نهند، زاینده رود و ۱۵ خرداد از آن جمله محسوب می شوند.

بر اساس این گزارش، ۳۰ سد کشور در زمان حاضر با کاهش ۲۰ درصدی آب ورودی در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند که سدهای شهید رجایی، طالقان، ساوه، جیرفت، درود زن، دوستی و ماملو از آن جمله محسوب می شوند.

همچنین ۵۳ درصد از کل ورودی های آب به مخازن سدهای کشور و ۴۹ درصد از کل آب های خروجی از سدهای کشور در سال آبی جاری متعلق به سدهای استان خوزستان است.