به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، بحث های مطرح شده درباره احتمال کاهش قیمت خودرو باعث شده تا خریداران فعلاً برای خودرو دست نگه دارند و در همین حال، عدم شماره گذاری خودروهای دارای یک ایربگ و یا با استاندارد یورو ۲ نیز باعث شده تا عرضه خودرو از سوی شرکت های خودروساز صورت نگیرد.

در این شرایط، قیمت برخی خودروهای داخلی در بازار با کاهش جزئی همراه بوده و در مقابل، قیمت برخی خودروهای خارجی افزایش یافته است.

طی روزهای اخیر قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افت ۵۰۰ هزار تومانی به ۳۲.۵ میلیون تومان رسیده است.

همچنین قیمت پژو ۲۰۶ مدل V۸ با افت یک میلیون تومانی، به ۴۱ میلیون تومان رسیده و پژو پارس سال نیز با کاهش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی، این روزها ۳۱.۵ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

قیمت تندر ۹۰ مدل E۱ ایران خودرو نیز با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی، به ۲۸ میلیون تومان رسیده است.

در مورد محصولات سایپا نیز می توان به افت ۳۰۰ هزار تومانی قیمت سایپا ۱۱۱ مدل SX و عرضه آن با قیمت ۱۶ میلیون و ۲۰۰هزار تومان اشاره کرد.

در روزهای اخیر قیمت سایپا ۱۳۱ مدل SX نیز با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی در بازار به ۱۶ میلیون تومان رسیده است.

در حال حاضر سایپا ۱۳۲ مدل SX نیز به قیمت ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می شود که نشان دهنده افت ۲۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو است.

در این شرایط، قیمت برخی خودروها نیز افزایش یافته که می توان به رشد یک میلیون تومانی قیمت ماکسیما و عرضه آن با قیمت ۱۱۲ میلیون تومان اشاره کرد.

قیمت مگان هم با کاهش یک میلیون تومانی به ۷۸ میلیون تومان در بازار رسیده است.

در عین حال قیمت برخی خودروهای وارداتی نیز افزایش یافته است.

قیمت اسپورتیج ۲۴۰۰ سی سی با افزایش ۴ میلیون تومانی، این روزها به ۱۵۳ میلیون تومان رسیده است.

در این مدت، قیمت سراتو ۲۰۰۰ سی سی نیز با افزایش ۵ میلیون تومانی، به ۱۱۰ میلیون تومان رسیده است و نوع کوپه این خودرو نیز با افزایش ۴ میلیون تومانی، به قیمت ۱۰۲ میلیون تومان معامله می شود.

قیمت هیوندایی I۳۰ نیز با افزایش ۳ میلیون تومانی به ۹۵ میلیون تومان رسیده است.

در مورد قیمت سوناتا نیز می توان به افزایش ۵ میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان در بازار اشاره کرد.

قیمت کرولا هم با افزایش یک میلیون تومانی به ۱۰۰میلیون تومان رسیده است.