این قسمت از این برنامه اقتصادی تحلیلی با توجه به قرار گیری در آستانه 21 مرداد ماه روز ملی حمایت از صنایع کوچک توجه خویش را بصورت ویژه متوجه مسائل و مشکلات صنایع کوچک کرده است.

بر این اساس در این هفته شاهد حضور محمدرضا قاهری مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در استودیوی پخش زنده برنامه خواهیم بود، همچنین علیرضا مقیسه مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری واحد های کوچک و متوسط نیز مهمان تلفنی این برنامه خواهد بود تا مخاطبان را با خدمات این مجموعه کمتر شناخته شده آشنا کند.

تیم تهیه برنامه چوب خط نیز در روزهای اخیر به بیش از 10 واحد صنعتی کوچک که در حوزه های مختلف مشغول به فعالیت هستند سر زده اند و مشکلات آنان را پرس و جو کرده اند.

واحد های صنعتی که می گویند مجموعه های متولی اگر قصد ندارد هیچ کمکی به ما بکنند مشکل آفرین نیز نباشند، این واحد ها می نالند از وعده های عمل نشده از اینکه گفته شده بود تا پنج سال پس از تاسیس معافیت مالیاتی دارند ولی از همان روز اول مالیات پرداخت کرده اند، از وعده تخفیف 20 تا 30 درصدی در قیمت زمین های شهرک های صنعتی که در عمل تمام قیمت پای آنها حساب شده است.

از انواع و اقسام مشکلات بانک ها خواهند گفت و تسهیلاتی که قرار بوده پس از کاهش سود سپرده ها نرخ سود آنها نیز کاهش یابد ولی به رغم ابلاغ اسمی این موضوع، در عمل بانک ها با نرخ 25 درصد اقدام به عقد قرار داد به متقاضیان تسهیلات می کنند و موارد متعدد دیگری که برای دوربین چوب خط تعریف کرده اند.

در بخش دیگری از برنامه با هدف پیگیری سر فصل های اصلی مشکلات صنایع کوچک، می رسیم به قاچاق سازمان یافته کانتینری کالا که با زد و بندهای مختلف صورت گرفته و بازار محصولات تولید کنندگان را نابود می سازد تا چرخه حمایت از تولید ملی کامل شود.

نگاه هفته این قسمت از چوب خط نیز بخش نامه مبارزه با فساد که پس از بالا پایین های بسیار بالاخره از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

برنامه این هفته چوب خط ساعت بیست و سی دقیقه امروز چهارشنبه 20 مرداد به صورت زنده از شبکه افق پخش خواهد شد و پنجشنبه 21 مرداد ساعت پانزده و سی دقیقه شاهد باز پخش این برنامه از همین شبکه خواهیم بود. 

چوب خط برنامه ای ترکیبی با موضوع اقتصاد ایران است که در هر قسمت به موضوعات مختلفی پیرامون فرصت ها، آسیب ها و موانع پیش روی اقتصاد ایران با حضور کارشناسان، نمایندگان مجلس و مسئولان سابق و فعلی می پردازد.