آرامش بازار شکر تا پرداخت مطالبات گندمکاران تا پایان فصل برداشت از مهم ترین رویدادهای کشاورزی در هفته گذشته است.

 

افزایش تولید مروارید سیاه

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان گفت: تا زمانیکه شیلات برنامه اجرایی برای افزایش تولید خاویار پرورشی نداشته باشد افزایش تولید غیر ممکن است.

 

ممنوعیت واردات ،جو را گران کرد

رئیس انجمن خوراک دام و طیور گفت:حذف ارز مبادله ای و ممنوعیت واردات از سوی وزیر جهاد کشاورزی افزایش قیمت این محصول در بازار را به همراه داشته است.

 

پرداخت کامل مطالبات گندمکاران تا پایان فصل برداشت/بازار شکر آرام می گیرد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از پرداخت مطالبات گندمکاران تا پایان فصل برداشت خبر داد و گفت:بازار شکر نیز تا چند روز آینده به روال عادی باز می گردد.

 

بسته بندی محصولات کشاورزی امری مهم در کاهش ضایعات

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت:با بسته بندی های متعارف و مناسب محصولات کشاورزی در امر صادرات می توانیم ارزآوری بالایی را برای کشور به ارمغان آوریم.

افزایش تولید در واحد سطح با مکانیزه شدن مزارع پرورش ماهی

رئیس اداره شیلات استان البرز گفت: با توجه به منابع آبی محدود، امکان افزایش تولید آبزیان در این استان وجود ندارد از این رو تنها با مکانیزه کردن مزارع باید تولید در واحد سطح را افزایش دهیم.

 

دکان سموم غیر مجاز برچیده می شود

معاون فنی سازمان حفظ نباتات گفت: با اجرای طرح ساماندهی فروشگاه سموم غیر مجاز تا کنون 60 درصد آنها ساماندهی شده و به صورت جدی پیگیر این مسئله هستیم.

 

خرید توافقی شیر خام اصلاح قیمت را رقم زد

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت:در یک ماه اخیر قیمت ها به گونه ای تنظیم شده که شرایط نامتعادل نرخ شیر خام اصلاح شده و استان‌های اصلی تولید کننده شیر به دنبال اصلاح قیمت در شرایط متعادلی به سر می‌برند.

 

طلای سرخ ارزان شد/ افزایش 10 درصدی تولید زعفران

عضو شورای ملی زعفران گفت:در حال حاضر نرخ هر کیلو طلای سرخ با کاهش 400 هزار تومانی 5 میلیون و 500 الی 6 میلیون و 300 هزار تومان است.