قیمت نفت در معاملات امروز تحت تاثیر کاهش ارزش دلار افزایش یافت، اما به دلیل مازاد عرضه و کند شدن رشد اقتصادی قیمت نفت خام آمریکا همچنان زیر 40 دلار بود و نفت برنت به حدود 42 دلار رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 23 سنت افزایش به 39 دلار و 74 سنت رسید، اما همچنان زیر 40 دلار باقی ماند. نفت برنت نیز در حول و حوش بشکه ای 42 دلار معامله شد.

تحلیلگران گفتند، کاهش 2.5 درصدی ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی نسبت به بالاترین رقم های ماه جولای موجب ارزان تر شدن نفت برای دارندگان سایر ارزها و تقویت نسبی قیمت ها شده است. اما آنها اضافه کردند قیمت نفت در کوتاه مدت به دلیل افزایش عرضه از جمله از سوی لیبی، حجم بالای ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی و مبهم بودن چشم اننداز تقاضا تحت فشار کاهشی قرار خواهد داشت.

بانک مورگان استنلی روز چهارشنبه اعلام کرد: «در طی 72 ساعت گذشته، گزارش هایی از مذاکرات موفق برای بازگشایی پایانه های نفتی تعطیل شده در شرق لیبی و حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در شهر سرت منتشر شده است. این خبرها شانس افزایش تولید در کوتاه مدت از 300 هزار بشکه به 600 هزار بشکه در روز را افزایش می دهد.»

این بانک آمریکایی اضافه کرده: «رشد (تولید لیبی) در دراز مدت همچنان پرچالش به نظر می رسد.»

گلدمن ساکس گفته، چشم انداز اقتصاد جهانی نیز ضعیف بوده و این احتمالا به تقاضا برای انرژی آسیب زده است. «ما انتظار داریم رشد اقتصاد جهانی به زیر برآورده های صورت گرفته برسد.»

بازار نفت تحت تاثیر مازاد عرضه نفت است که بیش از 2 سال است بر بازار سایه افکنده و اکنون به بازار فرآورده های نفتی نیز سرایت کرده است.

هر بشکه نفت برنت نیز در معاملات امروز با 22 سنت افزایش به 42 دلار و 2 سنت رسید