سید علی‌اصغر میرمحمد صادقی در خصوص کارت اعتباری خرید کالا اظهار داشت: تاکنون حدود 120 تا 130 هزار کارت اعتباری در قالب طرح کارت اعتباری خرید کالا به مشمولان اختصاص یافته است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا روند اجرای این طرح کند است، گفت: به نظر می‌رسد علت اصلی، عدم استقبال گروه‌های مشمول دریافت کارت اعتباری باشد.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که برخی تولیدکنندگان علت روند کند طرح را عدم تخصیص اعتبارات پرداخت شده از سوی بانک مرکزی توسط بانک‌ها عنوان می‌کنند، گفت: چنین چیزی نیست، زیرا بانک مرکزی منابع کارت اعتباری خرید کالا را پس از صدور و انجام تراکنش توسط دارندگان این کارت‌ها به بانک می‌دهد.

میر محمد صادقی تصریح کرد: بانک‌ها پولی از طرف بانک مرکزی تا قبل از استفاده از کارت توسط متقاضی در اختیار ندارند و به همین دلیل از کندی اجرا طرح نفعی نمی‌برند.

یکی از محورهای بسته خروج از رکود توزیع یک میلیون و 500 هزار کارت اعتباری خرید کالا به بازنشستگان و کارمندانی که کمتر از یک و نیم میلیون تومان در ماه دریافتی دارند که با وجود گذشت ماه‌ها از مطرح شدن این طرح، تنها به 8 درصد جامعه هدف، اختصاص یافته است.