رحیم میدانی معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت : وقتی مسئله‌ای در یک دولت به عنوان اولویت اول شناخته می‌شود، نباید در دولت‌ها و مدیریت‌های بعدی به ورطه فراموشی سپرده شود.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو مردم را صاحبان اصلی منابع آب معرفی کرد و افزود: به‌منظور نگهداری از این منابع، اگر مدیریت بخش آب هم عملکرد مناسبی نداشت، مردم و تشکل‌های مردمی حق و حقوق عمومی را از سیاست‌گذران و تصمیم‌گیرندگان اصلی کشور مطالبه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اهمیت مدیریت در مصرف و صرفه‌جویی، به خصوص در زمان تابستان و پیک مصرف گفت: زمانی صحبت از کمبود آب می‌شود، گمان می‌شود که قرار است از همین فردا آب شرب مشترکان محدود شود، در حالی که این سخن برای کوتاه‌مدت نیست و ما با این ابزار برای آینده هشدار می‌دهیم.
معاون وزیر نیرو در خصوص بحث بحران آب گفت: بحران آب شاخص‌های خاص خود را دارد که برای مردم محسوس نیست، ولی متخصصان بخش آب کشور، با ابزارها و شاخص‌های علمی مشغول رصد این بخش هستند.
وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد آب مورد نیاز کشور از محل سفره‌های زیرزمینی تأمین می‌شود، اظهار داشت: بخش بزرگی از سفره‌های زیرزمینی کشور در حال از بین رفتن است و مردم به عنوان صاحبان اصلی این منابع بایستی ما را بیشتر همراهی کنند.

میدانی با اشاره به نقش مردم در توسعه پایدار منابع آب گفت: اگر بخشی از کشور به دلیل کمبود آب، دارای اقتصاد ناپایدار باشد، تبعات آن به خود مردم باز خواهد گشت و در آینده این مردم هستند که بیشترین زیان را خواهند دید