به گزارش پارس علی صحرایی در گفت وگو با تسنیم در مورد سهم سهامداران حقیقی و حقوقی در خرید ۵ درصد سهام هلدینگ خلیج فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه روز گذشته یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۶۹۷ سهم معادل ۵ درصد از سهام هلدینگ خلیج فارس در بورس تهران فروخته شد، از این میزان سهم ۴۰ درصد را سهامداران حقیقی و ۶۰ درصد را سهامداران حقوقی خریداری کرده اند.

وی افزود: ۴۰ درصد حقیقی ها شامل ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر و ۶۰ درصد حقوقی ها نیز شامل ۳۴۱ سهامدار بوده است. همچنین کمترین میزان سهم خریداری شده در بین سهامداران حقیقی برابر یک سهم و برای حقوقی ها ۵۷۰ سهم است.

  با توجه به اینکه اگر در بین سهامداران حقوقی کسی بیش از یک درصد سهم خریداری کرده باشد نام آن شرکت در بین سهامداران در سایت بورس درج می شود، در حال حاضر در بین سهامداران هلدینگ خلیج فارس علاوه بر سهامداران قبلی، نام شرکت جدیدی درج نشده است بنابراین هیچ کدام از حقوقی ها روز گذشته بیش از یک درصد سهام این شرکت را خریداری نکرده اند.

بر اساس این گزارش، هلدینگ خلیج فارس با عرضه روز گذشته ۹ درصد از ارزش بازار را به خود اختصاص داد و بزرگترین شرکت بورس اوراق بهادار است. قیمت هر سهم این شرکت روز گذشته با نرخ ۷۵۰ تومان کشف قیمت شد و امروز نیز در نخستین روز معاملات توانست با افزایش ۳.۸۱ درصدی نرخ خود را به ۷۸۷ تومان افزایش دهد.