یوسف جغتا دقایقی قبل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌اکنون ترافیک در محور مواصلاتی هراز نیمه‌سنگین است.

وی افزود: حجم تردد در مناطقی از مسیرهای مواصلاتی هراز که از عرض خیابان کم می‌شود سنگین‌تر شده و رفت و آمدها به کندی می‌رود.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان تصریح کرد: با توجه در برگزاری جشن تیرگان و روز ملی دماوند از صبح امروز در مسیرهای فرعی رینه، آبگرم و سد لار شاهد ترافیک سنگین و نیمه‌سنگین بودیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: امروز هوای بخش لاریجان صاف و آفتابی بوده  و گردشگران و مسافران از هوایی مطبوع بهره بردند.

جغتا بیان کرد: با توجه به تعطیلات پایان هفته همشهریان و هم‌استانی‌های زیادی برای گذراندن تعطیلات در مناطق خوش آب و هوای لاریجان راهی محور هراز شدند که هم‌اکنون در راه بازگشت به مقاصد خود هستند.

وی ادامه داد: این مهم باعث ایجاد حجم بالای تردد در مسیر جنوب به شمال شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران اظهار کرد: در مقابل گردشگران و مسافران زیادی نیز از پایتخت و استان‌های دیگر به مازندران سفر داشتند که هم‌اکنون در مسیر شمال به جنوب در حال تردد به سمت مقاصد خود هستند.

این مسؤول با اشاره به یک دستگاه خودروی پراید به دره‌ای واقع در محور فرعی رینه به سد لار، گفت: این حادثه رانندگی عصر امروز اتفاق افتاد.

جغتا با تاکید بر اینکه راننده خودروی پراید پس از برخورد به گاردریل و انحراف به سمت دره جان داد، بیان کرد: رانندگانی که قصد تردد در محور شریانی هراز را دارند از سبقت و سرعت بی‌جا خودداری کرده و از انحراف به چپ و سبقت از راست در جاده کوهستانی امتناع کنند.

وی گفت: رانندگان برای ایمنی بیشتر در مسافرت و حفظ سلامت خود و دیگر مسافران به اوامر ماموران راهنمایی و رانندگی، پلیس راه و راهداران گوش بسپارند.