مجتبی خسرو تاج در خصوص جزئیات و نحوه اجرای مرحله دوم طرح خرید کالای ایرانی اظهار کرد: در این طرح 2 محدودیتی که در مرحله قبلی اجرا شامل سقف حقوق افراد و تعداد دستگاه‌های مشمول وجود داشت برداشته‌شده  و در سطحی گسترده انجام می‌شود.

وی افزود: در این مرحله طرح می‌توان امیدوار بود که تعداد کارت صادرشده افزایش یابد و تقاضای جدید برای محصولات داخلی ایجاد شود.

قائم‌مقام بازرگانی وزیر صنعت با بیان اینکه در مرحله دوم اجرای طرح خرید کالای ایرانی حدود 140 واحد تولیدی مشارکت دارند ادامه داد: تعداد واحدهای شرکت کننده در این طرح در مقایسه با گذشته تغییری نداشته است.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم اجرای این طرح کارمندان و بازنشستگان همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مشارکت دارند  و همه شاغلان استخدام کشوری، تأمین اجتماعی، لشکری و هرکسی که پوشش بیمه داشته باشد می‌تواند از تسهیلات دولت استفاده کنند.

خسرو تاج تاکید داشت: در مرحله ابتدایی(قبلی) اجرای طرح خرید کالای ایرانی آقای نوبخت اعلام کرده بود که پرداخت نقدی کسانی که شامل دریافت کارت خرید کالای ایرانی هستند، نباید از یک و نیم میلیون کمتر باشد که در مرحله دوم اجرایی این طرح سقف آن برداشته شده است.

گفتنی است که خسرو تاج در نشست خبری وزارت صنعت در روز دوشنبه هفته جاری درباره زمان اجرای مرحله دوم طرح پرداخت تسهیلات خرید کالای ایرانی گفته بود که این طرح به‌زودی و به‌صورت گسترده آغاز می‌شود.