شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 13 تیر 95، با 98 واحد افزایش به رقم 74 هزار و 64 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد 13 واحدی به عدد 13 هزار و 756 واحد دست یافت.

شاخص سهام آزاد شناور اما با افزایش 126 واحدی به عدد 83 هزار و 137 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 166 واحدی به رقم 51 هزار و 577 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 367 واحدی به 163 هزار و 427 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با رشد 2 واحدی عدد 779 واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه مپنا با 97 واحد، گروه سایپا با 60 واحد و پتروشیمی پردیس با 46 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گل‌گهر با 22واحد، تاپیکو با 20 واحد و توسعه صنایع بهشهر با 19 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 266 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 936 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 64 هزار و 977 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع کاشی و سرامیک سینا، صنعتی پارس‌خزر، نساجی بروجرد، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، گروه سایپا، پتروشیمی مارون، آهن و فولاد ارفع از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتمادگستر، پرمیت، اوراق گواهی سپرده عام بانک گردشگری، ایران تایر، چادرملو، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی، فراورده‌های نسوز آذر، سیمان تهران، نیرو ترانس و حق تقدم معدنی و صنعتی چادرملو متوقف شدند. 

امروز در نماد معاملاتی بانک گردشگری کمتر از 60 میلیون سهم به ارزش بیش از 7.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی کد به کد شد.

در نماد معاملاتی شهرسازی و خانه‌‌‌سازی باغ‌میشه نیز امروز اندکی بیش از 30 میلیون سهم به ارزش بیش از 7.5 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی از سوی سهامداران عمده روبرو بود.

در عین حال امروز 26 میلیون حق تقدم استفاده نشده بانک آینده از سوی سهامدار عمده کد به کد شد. در سخت آژند اما امروز 19 میلیون سهم به ارزش 10.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

در شرکت صنعتی دریایی ایران اما امروز 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان کد به کد شد همچنین 8 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

همچنین اندکی کمتر از 5 میلیون سهم شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان به ارزش کمتر از 9 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده خود مواجه شد.

براساس این گزارش امروز معاملات سهام در حالی با روند متعادل همسو با بازارگردانی ضعیف برخی حقوقی‌ها همراه بود که انگیزه شدید نوسان گیری در کلیت معاملات بازار سهام در برخی نمادهای معاملاتی پیش‌رو بخوبی هویدا بود.

در این میان پیشرو شدن سایپا و گروه مپنا باعث شد، تا بازار سهام زیر سایه ورود و خروج پی‌درپی نوسان‌گیران همچنان سبزپوش باقی بماند.

بازار سهام امروز بازاری متعادل و کم‌نوسان بود که ورود و خروج نوسان‌گیران در کنار خودنمایی تک‌سهم‌ها حجم و ارزش معاملات سهام را اندکی تقویت کرده است.