به گزارش پارس امیدعلی مسعودی در گفت وگو با خبرنگار فن آوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، تصریح کرد: شرکت های اینترنتی در پاسخ شکایت کابران، هزینه بالای سرویس را عامل کم فروشی یا تخصیص پهنای باند به تعداد زیادی از کاربران اعلام می کنند.

وی ادامه داد: ISPها دلیل کندی سرعت را تقسیم پهنای باند به کاربران بیشتر از حد استاندارد می دانند و اعتقاد دارند که این نوع سیستم فروش از نظر مالی برای کاربران صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

این استاد دانشگاه اینترنت نامطلوب را مانعی برای انجام امور تحقیقاتی قشر فرهیخته دانست و افزود: شرکت های ارائه دهنده می توانند قیمت سرویس های خود را بالا ببرند و آنچه را ارائه دهند که می فروشند اما فروش خلاف وعده از نظر شرعی و اخلاقی درست نیست.

وی تصریح کرد: وضعیت اینترنت در کشورهای توسعه یافته نه تنها به لحاظ هزینه بلکه از نظر کیفیت نیز به هیچ عنوان قابل مقایسه در کشور ما نیست.

مسعودی در رابطه با وعده های وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات درباره بهبود کیفیت اینترنت عنوان کرد: طبق سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور، ایران باید به لحاظ امکانات دیجیتالی و جامعه اطلاعاتی همچنین جامعه دانش بنیان تا سال ۱۴۰۴ در منطقه رتبه اول را داشته باشد. برای رسیدن به این هدف نیازمند تهیه زیرساخت های لازم هستیم البته موانعی از جمله نزدیک شدن به پایان دولت دهم، تلاش دشمنان کشور برای سنگ اندازی در مسیر پیشرفت و توسعه ایران، پهناور بودن سرزمین و… بر سر راه ایجاد زیرساخت فیبر نوری برای حل مشکلات اینترنتی وجود دارد که البته بخشی از این موانع با اراده دولت قابل حل است.