به گزارش پارس، اگرچه این مبلغ   در آغاز معاملات این بازار تزریق شده، اما عدد قابل توجهی شامل نمی شود. بر همین اساس در صورتی که وزارت نیرو به تعهدات خود برای تامین نقدینگی شرکتهای توزیع عمل نکند، معاملات برق در این بورس با خطر توقف مواجه خواهد شد.

شاپور محمدی – مدیر عامل بورس انرژی در گفت و گو با اقتصاد پرس از پیگیری مستمر مسولان برای دریافت وجه مورد نظر از وزارات نیرو خبرداد.

وی با اشاره به اینکه با مسولان این وزارت خانه مذاکراتی انجام شده است، گفت بحث اداری و گذراندن  فرایند آن برای دریافت نقدینگی تا حدودی زمانبر است.

وی به مشکل کمبود نقدینیگی در کل کشور اشاره کرد و گفت: در این شرایط طبیعی است که تامین نقدینگی توسط وزارت نیرو هم زمانبر باشد.

محمدی در پاسخ  درباره کاهش قابل توجه حجم معاملات برق در سال جدید به دلیل کمبود نقدینگی گفت: برای افزایش فعالیت و رشد حجم معاملات نیاز به نقدینگی بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه مبلغی که وزارت نیرو در آغاز معاملات بورس انرژی برای تامین مالی در اختیار شرکتهای توزیع قرار داده است، رو به اتمام است، افزود: در حال حاضر به همین دلیل حجم معاملات برق در این بازار کاهش یافته است.

وی با اشاره به تلاش مستمر و تعامل با وزارت نیرو گفت: با تامین نقدینگی به طور قطع حجم معاملات برق بازهم افزایش خواهد یافت.

وی همچنین از تلاش برای حضور بخش خصوصی در بورس انرژی خبر داد و افزود: با حضور مستقیم خریداران برق، مشکلات این چنینی درخصوص تامین نقدینگی برطرف خواهد شد و بورس انرژی به طو ر کاملا مستقل و خصوصی معاملات برق را گسترش خواهد داد.

وی در ادامه گفت: به زودی خریداران بخش خصوصی برق به طور مستقیم وارد این بازار خواهند شد.