احمدرضا اسدی مدیرمالی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: بر اساس شعار امسال " اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل" هر اقتصادی برای پایداری نیازمند توسعه منابع مالی است که متاسفانه با پرداخت یارانه منابع مالی بدون تولید ثروت در حال خرج شدن است.

وی، با بیان این که مبانی اقتصاد سرمایه است، افزود: سرمایه‌های کشور جزء منابع محسوب می‌شوند که در حال حاضر با هزینه آن از طریق پرداخت یارانه عملا مفهوم اقتصاد را در کشور از بین برده است.

مدیرمالی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی، تاکید کرد: با پرداخت یارانه تنها پول بدون ایجاد ثروت، توزیع می‌شود بنابراین هر روز شاهد کاهش ارزش پول ملی هستیم.

اسدی با اشاره به این که یارانه تنها باید به اقشار آسیب‌پذیر و طبقات محروم جامعه پرداخت شود، گفت: پرداخت یارانه به تمامی اقشار جامعه در چارچوب اقتصاد مقاومتی نیست و باید هدفمند شود.

وی، با بیان این که در حال حاضر پرداخت یارانه هدفمند نیست، افزود: باید با منابع ملی موجود ایجاد ثروت و اشتغال کنیم.

مدیرمالی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: باید بزرگان و مسئولان اقتصادی هرچه سریعتر در این خصوص تصمیم گیری کنند.

به اعتقاد وی، اولویت مجلس جدید  در باب اقتصاد اول تعیین وتکلیف در مورد یارانه و تصمیم گیری در دولت است.

اسدی ادامه داد: با کاهش یارانه بگیران تعهدات ما نسبت به دولت و خزانه داری کم نمی شود ؛ چرا که ما متعهد به پرداخت پول نفت خامی که در پالایشگاهها تبدیل به فرآورده می‌شود به خزانه هستیم.

وی یادآور شد: هدفمندی در هزینه‌ها و استفاده از منابع ملی و سرمایه‌گذاری در نهایت منجر به ایجاد ثروت و رفاه می‌شود.

مدیرمالی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پایان اعلام کرد: این شرکت ماهانه ٢ هزار و۱۶۳ میلیارد تومان برای یارانه نقدی پرداخت می‌کند.