به گزارش پارس به نقل از مهر، مجید نامجو گفت: در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی باید با توجه به اهداف ساختاری زمینه ای را فراهم کرد تا مردم به لحاظ برخورداری از خدمات صنعت آب و برق در رفاه باشند و هیچ مشکل و شکایتی از وزارت نیرو به وجود نیاید.

وزیر نیرو از طراحی کارهای حماسی بزرگ در حوزه آب و برق در سال" حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" خبر داد و اظهار داشت: در نوروز امسال فعالیت های خوبی در وزارت نیرو اتفاق افتاد که از جمله می توان به آغاز عملیات اجرایی بزرگترین سد بتنی جهان با ارتفاع ۳۲۵ متر ارتفاع، آغاز ساخت ۱۰ تا ۱۲ نیروگاه سیکل ترکیبی و انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان اشاره کرد.

نامجو درخصوص تخصیص بودجه به پروژه های مهر ماندگار تصریح کرد: کارهای خوبی در بخش آب صورت گرفته که از مهمترین آنها توجه به پروژه های تغذیه مصنوعی و طرح های تعادل بخشی و استفاده و کنترل آب های سطحی است.

وی افزود: طرح های آب و برق در استان ها باید با قوت پیگیری شود و اجرای آنها تحت هر شرایطی به سرانجام برسد. به گفته وی، سد فینسک در استان سمنان برای پایداری انتقال آب خزر تعریف شده که باید به عنوان یک طرح مهم وزارت نیرو اجرایی و عملیاتی شود.

وزیر نیرو تحقق خواسته های مردم در تامین آب و برق مسکن مهر، ساماندهی و اصلاح اقتصاد آب و برق، تعریف یک کار حماسی بزرگ در حوزه آب و برق، تقویت نیروی انسانی شاغل در وزارت نیرو، تعیین تکلیف کمیسیون تخصیص آب، فروش اوراق مشارکت طرح ها و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، پرداخت مطالبه های آزادگان در وزارت نیرو و تعیین تکلیف نیروهای شرکتی به ویژه در شرکت های غیردولتی وزارت نیرو را از اولویت های اصلی وزارت نیرو در سال جاری برشمرد.