شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات با کاهش 31.99 واحدی به عدد 76 هزار و 128 واحد رسید.

براین اساس ارزش کل معاملات بورس تهران از 6 میلیارد فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن 872 میلیون سهم طی  66 هزار نوبت معاملاتی بود.   

این گزارش می افزاید شاخص کل هم وزن با 33.60 واحد رشد به عدد 13 هزار و 872 واحد رسید.   

گفتنی است نماد پارسان، کگل، وبملت با اعمال مثبت و نماد فولاد، فارس، وغدیر، خودرو با اعمال منفی موجب کاهش دماسنج تالار شیشه ای شدند.

شاخص کل فرابورس در پایاین معاملات با 5.70 واحد کاهش به عدد 814 هزار و 80 واحد رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از 1 میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی ازدست به دست شدن 326 میلیارد سهم طی 23 هزار نوبت معاملاتی بود.

***وضعیت بازار امروز به دور از انتظار بود

محمد دارستانی کارشناس بورس با اشاره به وضعیت بازار بورس امروز گفت: شاخص امروز روند منفی داشت اما بازار وضعیت آرامی را تجربه کرد انتظار داشتیم که بعد از انتخابات هیات رئیسه مجلس بتواند روند پرقدرتی را داشته باشد ولی امروز از هیجانات به دور بوده است.

این کارشناس بورس در ادامه اظهار کرد: هولدینگ خلیج فارس و شرکت فولاد مبارکه  تاثیر منفی و نفت و گاز پارسیان بیشترین اثر مثبت را بربازار امروز داشت.

دارستانی در ادامه تصریح کرد: بازار امروز لیدرخاصی را نداشت و برخلاف روز گذشته که خودرویی ها مثبت بودند کل گروه( ایران خودرو و سایپا و بقیه گروه خودروسازان) امروز منفی معامله شدند.

وی در ادامه افزود: احتمال معافیت مالیاتی حاصل از تجدید ارزیابی دارایی ها و همچنین احتمال کاهش 2درصدی سودبانکی از عواملی است که بر بازار سرمایه در روزها و ماه های آتی تاثیرگذار خواهد بود.