مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیر است:

 

رواج بانکداری ربوی چه بر سر اقتصاد می آورد؟

امام خمینی (ره) فرمودند:بانکداری به آن معنایی که در جاهای دیگر هست رواج پیدا بکند، مردم از صنعت و کار و سایر چیزها باز می‏مانند، می‏نشینند توی خانه شان و پولشان برایشان کار می‏کند و حال آنکه پول نباید کار بکند.

 

با پول دنا یا تندر 90چه خودروهای خارجی می‌توان خرید؟

خبری از سوی شورای رقابت مبنی بر خروج دو خودرو تولید داخل از لیست قیمت گذاری اعلام شد، در این گزارش خودروهای جهانی با قیمت این دو خودرو را بررسی کرده ایم.

 

چقدر توسعه کشت محصولات ارگانیک عملیاتی شد؟

عضو هئیت رئیسه انجمن ارگانیک ایران گفت:طبق برنامه پنجم توسعه باید 25 درصد سطح زیر کشت محصولات کشاورزی به تولید محصولات ارگانیک اختصاص می یافت اما در عمل توسعه آن در حد صفر باقی ماند.

 

نرخ بهره نیازمند بازنگری است/ راه حل‌های کوتاه مدت رافع مشکلات سیستم بانکی نیست

کارشناس اقتصادی گفت: حل مشکل نرخ بهره در اقتصاد نیازمند استراتژی کلان است و بانک مرکزی نمی تواند با راه حل‌های کوتاه مدت خود مشکلات سیستم بانکی را ساماندهی کند.

از دیدگاه امام خمینی (ره) تبعات وابستگی اقتصادی چیست؟

امام خمینی (ره) فرمودند: اگر ما یک وابستگی اقتصادی داشته باشیم این موجب این می‏ شود که وابستگی سیاسی هم پیدا بکنیم، و وابستگی نظامی هم حتی پیدا بکنیم.

 

توسعه صنایع کوچک در سایه حمایت دولت

کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه توسعه صنعت کشور نیازمند اصلاح نقشه راه صنایع کوچک و بزرگ است گفت: با ارائه تسهیلات می توان گرهی از مشکلات این بخش را باز کرد.

 

روند صعودی در بازار جهانی نفت

نفت برنت دریای شمال با افزایش 12 سنت به ارزش 50.09 دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

 

اخذ مالیات از سودسپرده های بانکی حامی تولیدات دانش بنیان

کارشناس اقتصادی گفت: دریافت مالیات از سود سپرده های بانکی زمانی می تواند موفقیت آمیز باشد که صرف  توسعه کشور و حمایت از تولیدات دانش بنیان و مغزافزاری گردد.