اسدالله عباسی نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد حذف یارانه غیرنیازمندان گفت: از آنجا که فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرا و عملیاتی نشد، سیکل پرداخت یارانه‌ها با مشکل مواجه شده است.

این نماینده مجلس که روزگاری وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی بود، افزود: اگر هدفمندی یارانه‌ها براساس قانون و اهدافی که پیش‌بینی شده بود، درست اجرا و مدیریت می‌شد، در اجرای هدفمندی یارانه‌ها با مشکل مواجه نمی‌شدیم.

عباسی با بیان اینکه مردم تاوان تورم حاصل از درست اجرا نشدن هدفمندی یارانه‌ها را کشیدند، گفت: به دلیل اجرا نشدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، تورم نقطه به نقطه در خرداد سال 92 به 40 درصد رسید.

این نماینده مجلس تصریح کرد: سال 91 مجلس اجازه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را نداد.

وی با بیان اینکه مردم باید با اختیار خودشان از دریافت یارانه انصراف دهند و نباید دولت آنها را از دریافت یارانه حذف کند، گفت: وقتی هزینه برق نسبت به قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها 5 برابر شده است، آیا نباید مردم  یارانه دریافت کنند؟

عباسی با بیان اینکه در سال اول اجرای هدفمندی یارانه‌ها 16 هزار و 500 میلیارد تومان صرفه‌جویی انرژی داشتیم، افزود: پرداخت یارانه‌ها به مردم از محل صرفه‌جویی در انرژی بوده است.

وی افزود: مسئله یارانه‌ها مسیر درست را طی نکرد و به دلیل تغییر مسیر در اجرا، هم‌اکنون شاهد نارضایتی از آن هستیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:  اگر مدیران بعد از دولت عدالت، هدفمندی یارانه‌ها را واقع‌بینانه هدایت می‌کردند، کار به اینجا نمی‌رسید که بعضی‌ها از این جراحی بزرگ اقتصادی به عنوان مصیبت عظمی یاد کنند.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای هدفمندی یارانه‌ها سر و سامان بخشیدن به اقتصاد کشور بود، افزود: هدف هدفمندی یارانه ‌ها به حاشیه کشیده شده است.