علیرضا دائمی در مورد وضعیت کنونی صنعت برق در کشور گفت: وقتی به ماههای خرداد، تیر و مرداد می‌رسیم با توجه به پیک مصرف باید تدابیری برای مصرف برق در نظر بگیریم تا با قطعی و یا سهمیه بندی برق مواجه نشویم.

وی با بیان این که در برخی از مواقع به دلایل فنی قطعی برق در کشور صورت می گیرد، افزود: وزارت نیرو تمام تلاشش را می‌کند که مردم در این زمان به خصوص در ماه مبارک رمضان با این مشکل روبرو نشوند.

معاون وزیر نیرو با توصیه به مردم مبنی بر اینکه در اوج پیک مصرف از اصراف بی رویه برق خودداری کنند ،ادامه داد:‌اگر مردم چنین روندی را طی کنند ما مشکل خاصی در زمینه برق نخواهیم داشت.

این مقام مسئول در وزارت برق با بیان اینکه به دلیل افزایش جمعیت و گستردگی مصرف، سالانه حدود 5 درصد به پیک مصرف افزوده می‌شود ،خاطر نشان کرد: ما تلاش کرده‌ایم که در برنامه ششم توسعه به نحوی برنامه ریزی کنیم که بتوانیم برق مورد نیاز کشور را به صورت مناسبی تامین کنیم چنان که روند رشد صنعت برق متناسب با نیازهای جامعه باشد .

دائمی با بیان اینکه در کشور ما برق به عنوان یک کالای اقتصادی مطرح نیست، ادامه داد : برای ارائه مشوق‌ به بخش های صنعت و کشاورزی در امر تولید، برق به قیمت کمی در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

وی در پایان بر اهمیت تحول در مصرف انرژی در کشور از جمله مصارف صنعتی و خانگی تاکید کرد.