به گزارش پارس به نقل از مهر، هوشنگ فلاحتیان درباره برنامه های وزارت نیرو به منظور تامین پایدار برق تابستانی سال آینده، گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید برق ایران حدود ۷۰ هزار مگاوات است که باید تا پیش از تابستان سال آینده حدود دو هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون حدود ۹۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق ایران افزوده شده است، تصریح کرد: از این رو پیش بینی می شود تا پیش از تابستان ۱۳۹۳ حدود یکهزار و ۱۰۰ مگاوات دیگر به ظرفیت تولید برق ایران افزوده شود.

این مقام مسئول در خصوص میزان افزایش پیک مصرف برق برای تابستان سال آینده توضیح داد: برای تابستان سالجاری رکورد پیک مصرف ۴۷ هزار مگاوات برق ثبت شد.

وی با یادآوری اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده پیک مصرف برق برای تابستان سال آینده حدود ۸ درصد افزایش می یابد، بیان کرد: از این رو پیش بینی می شود پیک مصرف برق تابستان پیش روی به حدود ۵۰ هزار مگاوات افزایش یابد.

فلاحتیان در خصوص مهمترین سناریوهای وزارت نیرو برای جلوگیری از بروز خاموشی های برای تابستان سال آینده، توضیح داد: سناریوی اول افزایش ظرفیت ۲۰۰۰ مگاواتی تولید برق کشور است.

این مقام مسئول، دومین سناریوی در دستور اجرا را مدیریت ۲۰۰۰ مگاواتی پیک مصرف برق تابستانی سال ۱۳۹۳ با مشارکت اصناف، صنایع، شرکت های توزیع برق استان ها و برنامه های فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عنوان کرد و افزود: با مجموعه تدابیر اندیشیده پیش بینی می شود در صورت همکاری همه مشترکان خاموشی برنامه ریزی شده ای در سطح شبکه سراسری برق حاصل نشود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پایان با بیان اینکه هم اکنون ایران از نظر ظرفیت نصب شده نیروگاهی چهاردهمین کشور بزرگ جهان است، خاطرنشان کرد: با بهبود شرایط اقتصادی صنعت برق ظرفیت تولید برق کشور با اولویت انرژی های تجدید پذیر افزایش می یابد.