به گزارش پارس، نماینده دایمی ایران در سازمان اوپک درباره انتشار خبربعضی از رسانه ها مبنی برکناره گیری نامزد عربستان از ریاست اوپک گفت: این خبر رسمیت ندارد و تنها درحد یک شایعه است.

محمد خطیبی درگفتگو با اقتصاد پرس، افزود: هیچ شواهد رسمی مبنی برکناره گیری یا انصرف عربستان ازسوی سازمان اوپک یا خود کشور عربستان منتشر نشده و به نظر ما این خبر فقط یک شایعه بوده و صحت ندارد.

خطیبی اجلاس آینده اوپک را درصورت عدم برگزاری اجلاس فوق العاده، ۳۱ می یا خردادماه سال ۹۲ دانست و افزود: در این اجلاس برروی دبیرکلی اوپک بحث می شود و ایران نیز برای تکیه کردن نامزد خود یعنی غلامحسین نوذری براین کرسی تمام تلاش خود را می کند.

آخرین اجلاس اوپک در ۲۲ آذرماه سال قبل برگزارشد که پس ازبه توافق نرسیدن کاندیداها برای انتخاب دبیرکلی، به تازگی اخباری در خبرگزاری ها  منتشر شد مبنی براینکه نامزد عربستان از کاندیداتوری خود انصراف داده است که نماینده دایمی ایران در اوپک این خبر را تکذیب کرد.

گفته می شود، ماجد المنیف، نامزد عربستان برای دبیرکلی بوده که خبرگزاری بلومبرگ خبر از استعفای وی داده است.

به هر روی درحال حاضر ایران، عراق و عربستان سه رقیب اصلی برای پست دبیرکلی اوپک هستند که روزهای پایانی ماه می باید درمقابل هم به رقابت بپردازند.