حمید فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در گردهمایی ایثار و اقتصاد مقاومتی و تشکل ها اظهار داشت: با توجه به آنکه سه ماه از ابلاغ اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری میگذرد اما تا کنون این سیاست لباس واقعی به تن نکرده و تنها برای عده‌ای به دکّان تبدیل شده است. 

وی با اشاره به آنکه اقتصاد مقاومتی ابزار و لوازم خاص نیاز دارد گفت: اولین شاخصه تحقق اقتصاد مقاومتی تولید محور کردن اقتصاد است اما متاسفانه در مقایسه حوزه تولید به دهه اول انقلاب شاهد افت 42 درصدی تولید هستیم .
فاضلی با بیان اینکه نظام پولی و بانکی کشور در خدمت تولید نبوده و نیست افزود: اگر سود بانکی تک رقمی اعلام نشود می‌توان گفت که ارتقای بخش تولید میسر نیست و با این وجود سیاست اقتصاد مقاومتی تحقق نخواهد یافت.
رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه تنها شعار مبارزه با قاچاق کالا را می‌دهیم بیان کرد: در تمام دنیا بحث قاچاق کالا به شکل موردی مطرح است اما د‌ر کشور ما قاچاق کالا در تمامی بخش‌های اقتصاد نهادینه شده و حال برای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم است که با آن مبارزه کنیم که این امر عزم ملی می‌طلبد چرا که هیچ یک از ما به تنهایی نمی‌توانیم در این بخش حرف بزنیم.
وی با اشاره به اینکه دولت در اقتصاد مقاومتی ناظر، ناظم، کمک کننده و یاور است بیان کرد: طی بررسی‌های به عمل آمده 78 درصد اقتصاد ایران دولتی است و اگر بگویم که تا به امروز هیچ میزانی به بخش خصوصی واگذار نشده سخن گزاف نگفته ام.
فاضلی ادامه داد: در واقع تا زمانی که شاخصه‌های سوداگری در اقتصاد مقاومتی رخت ببندد و شغل غیر مبلّد در ساختار اقتصادی رشد داشته باشد این سیاست تحقق پیدا نخواهد کرد چرا که هیچکدام از اختیارات بنگاه‌ها دست من نیست و لازم است که حاکمیت دولت و حکومت در این باب اهتمام بورزد.
رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه بایستی برای تحقق این سیاست اقدامات اساسی انجام دهیم اظهار داشت: تنها با دولت در سیستم مالیاتی به یک تعامل سازنده رسیده‌ایم و حال باید گفت که اشتغال که یکی از دغدغه‌های اصلی کشور است به غیر از بخش ما بخش‌های دیگر برای این امر مهم گامی بر نداشته‌اند.
وی تصریح کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و آسودگی خاطر از دغدغه اشتغال جوانان قرار است پایان خرداد ماه برنامه‌ای تهیه و در ابتدای تیر ماه اعلام شود.