حسین سلیمی رئیس انجمن سرمایه گذاری مشترک ایرانی وخارجی اتاق بازرگانی ایران در خصوص آثار جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در اقتصاد ایران اظهار داشت: جذب سرمایه گذار از هر نوعی تاثیرات مستقیمی بر اقتصاد داخلی ، تولید و صادرات کالاهای ایرانی دارد.
وی تاکید کرد: سرمایه گذاری موجب اشتغال زایی، افزایش تولید ناخالص ملی و رونق کسب و کار می شود و از این طریق نیاز هر ساله کشور به ایجاد یک میلیون شغل تامین خواهد شد.
سلیمی وررود تکنولوژی، ماشین آلات پیشرفته و شبکه توزیع جهانی را از مزایای ورود سرمایه گذاری خارجی به کشور عنوان کرد و افزود: جذب سرمایه گذار نیازمند مرتفع شدن قوانین کسب و کار است.

***با وجود قوانین سخت سرمایه گذاران خارجی فرار را برقرار ترجیح می دهند

عیوب غیاثی عضو کمسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی ایران گفت: سرمایه گذاری تاثیر بسزایی در رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری دارد و بنابراین باید مقرارات مربوط به سرمایه گذاران خارجی را سهل تر کنیم.

وی اظهارداشت: ایران نسبت به دیگر کشورهای منطقه، ثبات بیشتری دارد که به همین دلیل کشورهای اروپایی و صنعتی دنیا علاقمند به سرمایه گذاری در آن هستند.
این فعال اقتصادی در خصوص مشکلات جذب سرمایه گذاران خارجی در ایران تصریح کرد: بروکراسی پیچیده اداری، قوانین سخت  و تعدد مراکز تصمیم گیری از جمله این مشکلات است.
غیاثی عنوان کرد: اتاق بازرگانی قصد دارد با در نظر گرفتن عزت ملی و منافع داخلی یک پنجره واحد با قوانین آسان را تحلیل کند تا سرمایه گذاران به ایران توجه ویژه کرده و از جهات مختلف سرمایه گذاری در کشور حضور پیدا کند.