گرابار کیتاروویچ رئیس جمهور کرواسی در نشست تجار ایرانی و هیئت کرواسی اظهار داشت: امیدواریم با حذف تحریم‌ها روابط اقتصادی میان دو کشور گسترش یابد و از طرفی با رئیس جمهور ایران در خصوص چالش‌های جهانی افراط‌گرایی و تروریست صحبت کرده‌ایم و در این زمینه توافق‌نامه‌ای با وزارت اقتصاد به امضا رسانده‌ایم به طوری که بر مبنای ان تفاهم‌نامه قرار شده در سطوح مختلف مذاکرات ادامه داشته باشد.
 
وی با اشاره به اینکه همایش امروز منجر به گسترش همکاری‌های میان دو کشورخواهد شد گفت: دیروز با وزیر اقتصاد در حوزه‌های مختلفی صحبت‌ کردیم که انتظار داریم ثمر این مذاکرات در آینده دیده شود و گفتنی است که روز گذشته ملاقاتی با شرکت‌های ایرانی داشته‌ایم که این امر بیانگر این است که می‌توانیم از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را داشته باشیم.
 
رئیس جمهور کرواسی ادامه داد: کرواسی فعالیت‌ مقامات ایران را طی سال‌های تحریم‌ دنبال کرده و حال برای ثبت و گسترش روابط با ایران متعهد است.
 
وی ادامه داد: کرواسی شرکت‌های متعددی در زمینه غذا و گردشگری دارد که همواره با وجود پتانسیل‌های ایران و کرواسی می‌توانیم روابط موفق اقتصادی با یکدیگر داشته باشیم و از طرفی فعالان اقتصادی کرواسی متعهد به توسعه روابط با ایران هستند که این امر بیانگر یک پیام مثبت در جهت سرگیری روابط است.