حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو در دیدار با وزیر انرژی و معادن کشور تونس اظهار داشت: این اولین بار است که وزیر انرژی و معدن جمهوری تونس ایران دعوت شدند و محوریت این جلسه شناسایی توانمندی‌ها و نیازهای طرفین در راستای همکاری در زمینه صنعت برق صورت گرفت.

وی ادامه داد: پس از بررسی موارد فوق زمینه‌های گوناگونی برای همکاری مشخص شد و در فرصتی که وزیر انرژی و معدن تونس در کشور حضور دارد از شرکت‌های داخلی بازدید و با مدیران این شرکت مذاکراتی خواهند داشت که از نزدیک از توانمندی‌های این شرکت‌ها مطلع شوند.

وی افزود: در این جلسه روش‌های همکاری پس از توافق در جلسات مطرح و بررسی شد که اولین گام برداشته شده در این زمینه بوده است و امیدواریم که این اقدام همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور را در زمینه صنعت برق تشدید کند.

منجی مرزوق وزیر انرژی و معادن تونس ضمن ابراز خرسندی از جلسه برگزار شده اظهار داشت: پیشرفت ایران در صنعت برق قابل تحسین است و دیدارهای آتی همکاری‌های بیشتر این دو کشور را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: نیاز سالانه تولید برق در تونس رو به افزایش است که این امر نیاز این کشور را به برق بیشتر خواهد کرد. همچنین با اطلاع از برنامه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر کشور ایران تمایل بیشتری برای همکاری با این کشور خواهیم داشت چرا که طبق سند چشم‌انداز 2030 تونس باید تامین 30 درصد انرژی کشور از منابع تجدیدپذیر بخصوص انرژی‌های بادی باشد.

وی افزود: کیفیت نیروگاه‌های تولید برق ایران در سطح جهانی است و ما امیدواریم بتوانیم حداکثر استفاده را از این تجربیات داشته باشیم.