محسن نظری از شکل گیری قهوه خانه های زیر زمینی خبر داد و افزود: فشارهای بسیار برای جمع آوری قلیان موجب شد تا قهوه خانه های زیرزمینی در تهران شکل بگیرند.

وی جمع آوری قلیان از قهوه خانه ها را اقدامی اشتباه خواند و ادامه داد: بارها تذکر دادیم که جمع آوری قلیان از قهوه خانه ها عواقب نامناسبی در پی دارد و مشتریان قهوه خانه ها را برای مصرف قلیان به مکان های زیر زمینی هدایت می کند اما کسی به تذکرهای ما گوش نداد.
رئیس اتحادیه قهوه خانه داران و سفره خانه های سنتی اظهار کرد: قهوه خانه های موجود این حُسن را دارند که عبور و مرور مشتریان تحت کنترل است اما در قهوه خانه های زیرزمینی امکان کنترل مشتری وجود ندارد ضمن اینکه نمی توان به این قهوه خانه ها ایراد گرفت.
وی در ادامه از شکایت ۱۵۰ قهوه خانه دار از بابت نبود امنیت شغلی خبر داد و گفت: از زمانی که حریم صنفی برداشته شد، ضوابط خاص اماکن نیز کمرنگ تر شد و همین مسئله موجب شد تا مغازه های زیادی کنار یکدیگر تاسیس شوند و کاسبی ها بهم بریزد.
نظری همچنین به وجود ۷۰۰ قهوه خانه بدون پروانه کسب و وجود یک هزار قهوه خانه واجد شرایط پروانه کسب اشاره کرد و افزود: فعالیت قهوه خانه های فاقد پروانه کسب حساب و کتاب ندارد و این قهوه خانه ها همه جور افرادی را به داخل قهوه خانه راه می دهند.
وی در عین حال به این نکته نیز اشاره کرد که در جواز قهوه خانه داران جدید عدم ارائه قلیان قید می شود.
وی با اشاره به تعیین مالیات سنگین برای قهوه خانه ها و وضعیت کسب و کار قهوه خانه داران نیز گفت: حدود ۲۰ قهوه خانه در تهران تعطیل شدند و دیگر قهوه خانه ها نیز مغازه خود را به فرد دیگری اجاره دادند چون دیگر کاسبی برای قهوه خانه داران صرفه ندارد و با چای فروشی صِرف کاسبی راه نمی افتد که مالیات سنگین هم برایشان وضع کنند.