به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمدرضا شافعی نیا اظهار کرد: در شب عید و ایام نوروز امسال از میوه های صد درصدی ایرانی استفاده شد و با کاهش واردات و افزایش صادرات حمایت از تولید ملی محقق شد.

 

 

شافعی نیا اظهار کرد: در راستای تامین نیاز تولید کنندگان در زمینه ی نهاد ه های تولید و زیرساخت ها فعالیت های مناسبی در راستای افزایش تولید در بخش های دام، طیور، آبزیان و کشاورزی صورت گرفته است.

 

 

رییس موسسه جهاد استقلال ادامه داد: برای افزایش تولید شیر تعاملاتی برقرار شده و تاکنون ۳۳ راس گاو تولید کننده مواد ژنومیک به کشور وارد شده که می توانند سالانه بالغ بر ۶۵۰ هزار دز مواد ژئومیک تولید کنند.

 

 

وی گفت: با اصلاح نژاد یک میلیون راس گاو اصیل از طریق این مواد ژنومیک تولید شده می توان تا سه سال آینده یک میلیون تن شیر به ظرفیت تولید کشور اضافه کرد.

 

 

شافعی نیا خاطر نشان کرد: تا پیش از سال ۹۰، صد درصد جوجه اجداد در کشور وارداتی بود اما با توجه به تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی لاین خط تولید مرغ بابل کنار در آذرماه سال گذشته فعال شده و اعلام کردیم که توانایی تولید هر نوع جوجه اجداد مادری نطفه دار در این ایستگاه وجود دارد و می توانیم ۲۰ درصد تولیدات را به صادرات اختصاص دهیم.

 

 

رییس موسسه جهاد استقلال ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت های انجام شده در سال گذشته این بود که براساس مذاکراتی که با شرکت های این موسسه داشتیم آنها مکلف شدند تا تنش را در بازار دان کنترل کرده و دان مورد نیاز مرغداران تخم گذار گوشتی را با حداقل قیمت در اختیار آنها قرار دهند که تاکنون موفقیت نسبی در این زمینه کسب شده است.

 

 

وی افزود: مواد ژنومیک تولید شده برای اصلاح نژاد دام های اصیل استفاده شده و دیگر دام های کشور نیز از طریق مواد تولید شده در سال های گذشته مورد اصلاح نژاد قرار خواهند گرفت.