به گزارش پارس احمد صادقی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس « توانا» ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: منطقه ۴ آزادراه تهران _ شمال به طول ۲۰ کیلومتر از مرزن آباد آغاز شده و تا چالوس ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه قطعه ۴ آزادراه ۴ دستگاه تونل به طول ۱۷۰۰ متر دارد، تأکید کرد: قبل از نوروز ۱۳۹۲ تمام خط کشی های مسیر انجام و روشنایی ها نصب شد.

صادقی تصریح کرد: در راستای کاهش ترافیک خودروها پس از خروج از این آزادراه و ورود به مرزن آباد، محور قدیم تعریض شده است تا میزان ترافیک کاهش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزایای قطعه ۴ که ۲۰ کیلومتر طول دارد، توضیح داد: کاهش یک ساعته سفر، صرفه جویی سالانه ۱۵ میلیارد تومان سوخت و کاهش هزینه های تصادفات رانندگی به میزان ۲۰ میلیارد تومان از مزایای قطعه ۴ آزاد راه است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: در این قطعه پل « روشن دره» به عنوان یکی از پل های اصلی این آزادراه توسط متخصصان ایرانی به بهترین نحو طراحی و احداث شد.

صادقی یادآور شد: این قطعه آزادراه به دستور رئیس جمهور و با تلاش وزارت راه و شهرسازی تا قبل از نوروز ۱۳۹۲ تکمیل شد تا مسافران نوروزی بتوانند از این مسیر استفاده کنند.