به گزارش پارس به نقل از فارس رضا الماسی امروز در نخستین نشست مربوط به هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که در وزارت نفت برگزار شد، گفت: هم اکنون ۳۴ هزار کیلومتر شبکه انتقال گاز فشار قوی در ایران وجود دارد که این میزان شبکه موجب شده است، ایران در رتبه چهارمین کشور جهان قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به اینکه ۷۱ ایستگاه تقویت فشار در طول خطوط لوله قرار گرفته است، تصریح کرد: در سال ۹۱ توانستیم ۱۷۷ میلیارد متر مکعب گاز را از طریق این خطوط انتقال دهیم، به طوری که ۱۱.۹ میلیارد متر مکعب گاز ترش از فازهای ۶ و ۷ پارس جنوبی به پالایشگاه های فجر جم، بید بلند و همچنین میدان نفتی آغاجاری انتقال داده شد.

الماسی با اشاره به انتقال ۲.۴ میلیارد مترمکعب گاز ترش به پالایشگاه فجر جم گفت: ۳.۴ دهم میلیارد مترمکعب گاز به پالایشگاه بیدبلند و ۶.۱ میلیارد مترمکعب گاز نیز برای تزریق به میدان نفتی آقاجاری ارسال شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۱ واردات گاز ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب بود که این آمار در سال ۹۱،۱۲ میلیارد مترمکعب شامل می شد.

وی با اشاره به کاهش میزان واردات در سال گذشته تصریح کرد: این کاهش واردات موجب قطع گاز در سراسر کشور نشد و توانستیم گاز را با پایداری هر چه تمام تر در سراسر کشور انتقال دهیم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران خاطرنشان کرد: در سال ۹۱ مقدار ۹ میلیارد ۳۰۰ میلیون مترمکعب صادرات گاز داشتیم که این آمار نسبت به سال ۹۰ نیز ثابت بوده است.

الماسی در ادامه با اشاره به اینکه افت فشار در هیچ کجای خطوط لوله شاهد نبودیم، گفت: اما اختلاف در محاسبات ورودی و خروجی گاز وجود داشته است، به طوری که میزان گاز ورودی به شبکه و خروجی از آن با هم یکسان نبود.