احمدرضا سرحدی کارشناس مسکن ، در خصوص نحوه شناسایی خانه‌های خالی در شهر تهران جهت تخصیص مالیات به آنها گفت: با توجه به مشخص بودن آمار ساخت‌و‌ساز، پایان کار صادر شده شهرداری و کد رهگیری که در زمان خرید و فروش ملک اعطا می‌شود می‌توان به میزان 70 تا 80 درصدی خانه‌های خالی را شناسایی کرد.
 
وی در رابطه با محل تخصیص این منابع مالیاتی که از خانه های خالی دریافت می شود، عنوان کرد: دولت نباید این مالیات‌ها را به عنوان یک درآمد تلقی کند بلکه این منابع باید صرف تولید مسکن برای اقشار نیازمند شود تا با این کار مافیای ایجاد شده در این بخش از بین برود.
 
وی در خصوص کاهش قیمت اجاره‌بها بیان کرد: تخصیص مالیاتی به خانه‌های خالی سبب می‌شود که ضمن جلوگیری از راکد ماندن و احتکار این سرمایه ملی مالکین برای کم کردن مالیات‌های پرداختی خود نسبت به کاهش اجاره بها اقدام کنند.
 
وی همچنین در رابطه با تاثیر این مالیات‌ها بر خرید و فروش مسکن افزود: این مسئله به میزان خرید و فروش نیز می‌تواند موثر باشد اما به دلیل اینکه میزان سرمایه و پول مورد نیاز در بحث خرید و فروش مسکن بیشتر است لذا تاثیر تخصیص این مالیات‌ها بر کاهش اجاره‌بها نسبت به خرید و فروش مسکن بیشتر است.