به گزارش پارس به نقل از فارس، در ادامه برنامه متمرکز شرکت نفت و گاز پارس در سال ۱۳۹۲ برای تسریع در توسعه زودهنگام فازهای پارس جنوبی، سومین جکت فاز ۱۴ این میدان مشترک به دست توانمند شرکت های ایرانی با موفقیت بارگیری، حمل و نصب شد.

بر اساس این گزارش، جکت ۱۸۰۰ تنی طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی که سومین سازه دریایی این بخش از میدان شمرده می شود پس از انجام مراحل تخصصی بارگیری و حمل، با موفقیت در شرایط خاص و فصلی بستر دریا بر روی موقعیت حفاری چاه های این بخش از میدان نصب شد.

تمام مراحل طراحی، مهندسی و ساخت سکوی بلند SPD۱۴A پارس جنوبی توسط مهندسان و سازندگان ایرانی به انجام رسیده است.

در طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی ساخت و نصب ۴ جکت بزرگ پیش بینی شده است که مطابق گزارش های دریافتی، ساخت چهارمین و آخرین جکت این بخش از میدان نیز توسط شرکت ایزوایکو به اتمام رسیده و به زودی برای انجام مراحل نصب به موقعیت دریایی این پروژه در آب های خلیج فارس منتقل خواهد شد.

در پروژه فاز ۱۴ حفاری ۴۴ حلقه چاه توسعه ای پیش بینی شده است؛ هم اکنون یک دکل حفاری در موقعیت C این حوزه در حال اجرای مراحل حفاری در سکوی اصلی است.

فاز ۱۴ پارس جنوبی توسط کنسرسیومی از شرکت های ایرانی متشکل از ایدرو، شرکت ملی حفاری ایران، ایزوایکو، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در حال انجام است.