روزهای پایانی سال و در همهمه خانه تکانی ها در خانه های آپارتمانی امروزی دیگر مجالی برای شستشوی دست جمعی فرش در منازل نیست از همین روی برای نظافت فرش ها آن ها را به کارگاه های قالی شویی می سپارند و این کارگاه ها شلوغ ترین روزهای خود را پشت سر می گذارند.

 
در همهمه بازار قالی شویان برای آگاهی از وضعیت بازار شب عید، شرایط قیمت ها را از حمید محمدی کمسرخی رئیس اتحادیه قالیشویان تهران جویا شدیم،  اظهار داشت: نرخ مصوبه درجه یک اتحادیه برای انواع فرش ماشینی 4 هزار تومان و درجه دو 3 هزار و 500 تومان است ضمن این که هزینه خدمات اضافه همچون کاور و بسته بندی بین هزار الی هزار و 500 تومان با توافق مشتری اخذ می شود.
 
وی افزود: نرخ مصوب درجه یک اتحادیه برای فرش دستباف 6 هزار و 900 تومان و گل ابریشم 11 هزار و 200 تومان است و حال باید گفت با توجه به این که فرش دستباف انواع و اقسام مختلفی دارد در برخی موارد تنها نرخ شست و شوی آن با توافق صورت می گیرد.
 
محمدی با اشاره به هزینه ایاب و ذهاب گفت: هزینه ایاب و ذهاب رفت و برگشت برای هر تعداد فرش 14 هزار تومان است.
 
وی در پاسخ به این سوال که برخی قالیشویی ها بیش از نرخ مصوب هزینه دریافت می کنند،  بیان کرد: کلیه قالیشویی ها موظف به رعایت نرخ اتحادیه هستند و افراد می توانند در صورت تخلف قالشویی مذکور با شماره 55637062 تماس بگیرند و شکایت خود را اعلام کنند تا اسرع وقت به شکایت آنها پاسخ داده شود.
 
رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با اشاره به افزایش نرخ شست و شو فرش اظهار داشت: هرساله کمیسیون نرخ گذاری در برج 6 نرخ را افزایش  می دهند و حال اتحادیه تا برج 6 سال آینده برنامه ای برای افزایش قیمت ها ندارند.