به گزارش پارس اسدالله عباسی - سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی - در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، با اعلام این مطلب درباره ابلاغ بسته اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ماموریت های اشتغال این وزارتخانه اظهار کرد: در جلسه شورای عالی کار که در اسرع وقت تشکیل خواهد شد، بسته اجرایی و عملکرد سال ۹۱ وزارت کار بررسی خواهد شد و در این جلسه اهداف سال ۹۲ را نیز تنظیم و مقایسه خواهیم کرد.

وی درباره پیش بینی کاهش تدریجی نرخ بیکاری به هفت درصد در این بسته گفت: تلاش ما این است که نرخ بیکاری در کشور به تدریج کاهش پیدا کند زیرا اشتغال جزو محورهای مهم برنامه های وزارت کار به شمار می رود ولی متولی اشتغال تنها وزارت کار نیست و دستگاه های مختلفی در آن سهیم هستند.

عباسی تصریح کرد: به طور حتم در شورالی عال کار موضوع تحقق ماموریت های اشتغال وزارت کار از جمله کاهش تدریجی نرخ بیکاری و ایجاد سالانه ۲۰۰ هزار فرصت شغلی تا پایان سال ۹۴ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد: این وزارتخانه براساس هدف گذاری و سهم پیش بینی شده در بسته اجرایی بتواند ماموریت های خود را با جدیت به انجام برساند.