به گزارش پارس به نقل از فارس، علی ربیعی در مراسم افتتاحیه خط تولید بخش نیمه جامدات و مایعات و آزمایشگاه شرکت داروسازی فارماشیمی اظهار داشت: امروز همکاران من در شرکت فارماشیمی در حوزه تأمین اجتماعی، نظام سلامت و بیمه مردم حضور دارند و شاهد این هستیم که یک کالا با ارزش افزوده دیگر رونمایی شود.

وی افزود: مشارکت بالای مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بسیار قابل توجه است و فارغ از نتایج همواره سعی می‌کنند دستاوردهای آن را مورد بررسی قرار دهند؛ اولین دستاورد این انتخابات نشان دادن اعتماد مردم به نظام سیاسی است و مردم به رهبر خود اعتقاد دارند بنابراین این دستاورد بسیار بزرگی برای انقلاب بود.

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در ادامه خاطرنشان کرد: در این راستا اعتماد مردم به دولت یکی دیگر از دستاوردهای این انتخابات بود که به عنوان سرمایه اجتماعی شناخته می‌شود، بنابراین اعتماد مردم به دولت بزرگترین سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه یاد گرفتیم تغییر را در صندوق‌ها جستجو کنیم، تأکید کرد: این بار می‌خواهم درباره صندوق‌های رأی به جای صندوق‌های تأمین اجتماعی و صندوق فولاد سخن بگویم بنابراین باید تغییرات خود را در نظام کشور در صندوق‌های رأی جستجو کنیم که بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: مردم نشان دادند با انتخابات، آینده خود را انتخاب می‌کنند؛‌ همدلی و همزبانی یکی از نکاتی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند که یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای این انتخابات است به عبارتی دیگر بر اساس ‌آنچه مردم خواسته‌اند عمل خواهیم کرد.

ربیعی با اشاره به اینکه مسائلی از قبیل بیکاری و اشتغال جوانان نیازمند همدلی و همزبانی دستگاه‌ها است، تصریح کرد: جامعه را باید با اخلاق اداره کنیم و مردم با اخلاق هم رأی دادند. هم کسانی که رأی آورده‌اند و  چه کسانی که رأی نیاوردند باید برای حل مشکلات مردم گام بردارند چرا که وجود همه محترم و مؤثر است.

وی گفت: آرامش، دوری از تنش در سطح ملی و خانواده و در محیط کار و تولید به ایجاد ارزش افزوده و به چرخاندن واحدهای تولیدی و رونق اقتصادی منجر می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مراسم کلنگ‌زنی طرح توسعه فارماشیمی، افزود: امروز باید در جامعه‌ای تولیدمحور با شعار اخلاق‌گرایی اقدامات خود را دنبال کنیم و امیدواریم طرح توسعه این مجموعه به زودی و به سرعت انجام پذیرد و باید به یک اجماع بزرگ و همدلی بزرگ به سمتی برویم تا جامعه را تولیدی و تولید اندیشه ببریم که از جمله آنان تولید کالا و خدمات است که منجر به ایجاد ارزش افزوده شود.

ربیعی گفت: به عنوان یک کنشگر اجتماعی صحبت می‌کنم که امروز نیازمند یک جامعه تولیدمحور هستیم و امیدواریم با همدلی و همزبانی در دولت این شرایط را فراهم کنیم؛ با گسترش بخش خصوصی که البته بسیار خوب در سالهای گذشته عمل کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با اعلام این خبر که 22 درصد از تولید داروی کشور توسط صندوق‌ها و 50 درصد از مواد اولیه توسط این بخش انجام می‌شود، گفت: بخش زیادی از پخش دارو یعنی 50 درصد توسط صندوق‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌پذیرد.

وی افزود: امروز صندوق‌ها استراتژی تعیین کرده‌اند تا در تولید داروهای جدید هم گام باشند و برای جایگزینی واردات و گسترش صادرات نیز برنامه‌ریزی شده است.

ربیعی افزود: بازارهای عراق،‌ترکیه، روسیه، سوریه، آذربایجان و سایر کشورها طبق رایزنی‌های انجام شده مقصد صادرات تولیدات ایرانی خواهند بود؛ علاوه بر این در جمهوری اسلامی ایران کار تولید داروها آغاز خواهیم کرد و یکی از زمینه‌های سرمایه‌گذاری‌های مشترک تولید داروها خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از پزشکان و تولیدکنندگان درخواست می‌کنم تا با روح اقتصاد مقاومتی همراهی کنند تا بخش داخلی کشور تقویت شود؛ در بسیاری از موارد داروهای تولیدی کشورمان اثربخش و جایگزین مناسبی با تولیدات خارجی هستند.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت را با تولیدکنندگان به جلو خواهیم برد، گفت: بیش از 10 میلیون کارگر غیررسمی حاشیه‌نشین را بیمه کرده‌ایم و یکی از بزرگترین اقدامات بیمه شدن کارگران بود.

ربیعی افزود: خوشبختانه امروز با تلاش صورت پذیرفته بدهی ما به دانشگاه‌ها به نقطه صفر رسیده است که اتفاق بزرگی بود که با تأمین اعتبار بیمه سلامت هم این حوزه را به سطح متعادل خواهیم رساند؛ داروخانه‌ها هم طرف‌های خود را به ما خواهند رساند یعنی تا پایان آبان ماه مطالبات خود را به طور کامل دریافت می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود از دست‌اندرکاران شرکت فارماشیمی قدردانی کرد و گفت: بزرگترین طرح‌های سلامت بر دوش کسانی است که کمتر دیده می‌شوند و زحمات اصلی بر دوش آنان است. امیدواریم با این اقدامات مشکلات طبقه پایین جامعه برطرف شده و مردم ما با خیالی آسوده زندگی کنند.