به گزارش پارس به نقل از فارس، علی ربیعی امشب در نشستی با کارگران معادن شهرستان دامغان که با حضور استاندار سمنان، نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی در دامغان انجام شد با بیان اینکه کارگران سرمایه‌های انسانی معادن هستند و باید از این سرمایه‌ها به بهترین شکل حفاظت شود، افزود: وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیمه تکمیلی کارگران را ادامه خواهد داد چرا که این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: همچنین طرح طبقه‌بندی مشاغل که تأثیر مثبتی در افزایش حقوق کارگران دارد نیز از اولویت‌های وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با افزایش اعتبار در خصوص ایجاد امکانات رفاهی شاهد افزایش کیفیت در استخراج معادن و بخش‌های دیگر خواهیم بود، اضافه کرد: با جذب نیروی بیشتر، متخصص و بومی در بخش‌های مختلف می‌توانیم شاهد از بین رفتن بیکاری و رفع مشکلات دیگر در جامعه باشیم.

ربیعی تشریح کرد: کارگران در بخش‌های مختلف خواهان لغو قراردادهای موقت، بازنشستگی به‌موقع، بهبود شرایط کاری و... هستند که توقع آن‌ها نیز باید در این زمینه اجرایی شود و این موضوع نیازمند همکاری و همدلی تمام مسئولان است.

وی در خصوص بیمه‌شدگان اجباری شهرستان شاهرود نیز گفت: در شهرستان شاهرود بیش از ۲۸ هزار نفر به‌صورت اجباری بیمه‌شده‌اند و این موضوع نشان‌دهنده توجه بیمه کارگران در این شهرستان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر اظهار کرد: استان سمنان از ظرفیت بسیار بالایی در زمینه معدن برخوردار است که با استفاده از تمام این ظرفیت‌ها در خصوص اشتغال‌زایی می‌توانیم نتایج بسیار خوبی را شاهد باشیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: باید از سرمایه‌گذاران موفق در بخش معادن و دیگر بخش‌ها تقدیر کرد تا دیگر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف که رشد اقتصادی را به همراه خواهد داشت تشویق شوند.