به گزارش پارس به نقل از مهر، براساس برنامه ریزی صورت گرفته از سوی معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قرار است وزیر کار در جلسه روز سه شنبه هفته جاری در جلسه شورای عالی کار حضور یابد. این برای اولین بار است که علی ربیعی تصمیم گرفته است به نشست تعیین حداقل دستمزد مشمولان قانون کار در سال ۹۵ برود.

پیش از این، کمیته تخصصی مزد ۹۵ کارگران و مشمولان قانون کار با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و وزارت کار نشست‌هایی را برگزار کرد و برخی مباحث درباره وضعیت معیشت خانوار کارگری کشور صورت گرفت اما به دلیل اختلاف نظر بالا و تفاوت دیدگاه های کارگران و کارفرمایان، نتیجه روشنی از این گفتگوها حاصل نشده است.

علی ربیعی وزیر کار پیش از این گفته بود: افزایش حداقل مزد سال آینده مشمولان قانون کار قطعا بالاتر از نرخ تورم خواهد بود. براساس آخرین گزارش بانک مرکزی، نرخ تورم پایان بهمن ماه امسال به ۱۱.۸ درصد رسیده که ملاک اصلی شورای عالی کار برای تعیین میزان افزایش مزد سال آینده مشمولان قانون کار است.

حال مشخص نیست وعده وزیر کار تا چه حد می تواند بر تصویب افزایش مزد سال ۹۵ کارگران بالاتر از نرخ تورم اعلام شده تاثیر بگذارد. در هر صورت، سه شنبه هفته جاری، علی ربیعی به نشست شورای عالی کار خواهد رفت که موضوع جلسه آن انحصارا تعیین حداقل دستمزد سال ۹۵ اعلام شده است.