به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سرانجام مجوز حساب امانی طی روزهای اخیر به بانک‌ها داده شد که بر این اساس پول‌های واریزی پیش‌خریداران در بانک می‌ماند و با درصد پیشرفت پروژه پول در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد که امید می‌رود صدور مجوز افتتاح حساب امانی سهم به‌سزایی در بازگشت رونق به مسکن داشته باشد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین خبرها از آیین‌نامه افتتاح حساب امانی در بانک‌ها اظهار کرد: مجوز افتتاح این نوع حساب به بانک مسکن و سایر بانک‌ها داده شده و بانک مرکزی اعلام کرده است که بانک‌ها می‌توانند مستقلا و مطابق آیین‌نامه‌های داخلی خودشان امکان افتتاح حساب امانی را داشته باشند.

حامد مظاهریان با بیان اینکه از این پس افتتاح حساب‌های امانی به خود بانک‌ها برمی‌گردد، ادامه داد: بانک‌ها می‌بایست برای این نوع حساب، دستورالعمل داخلی خود را با استفاده از اسناد بالادستی که همان آیین‌نامه ابلاغی بانک مرکزی و همچنین قانون پیش‌فروش ساختمان است، تهیه کرده و در اختیار پیش‌فروشندگان و پیش‌خریداران ساختمان بگذارند.

وی تاکید کرد: حساب امانی نوعی تضمین برای پیش‌خریداران است تا مطمئن باشند با واریز وجوه خود به این حساب، امکان سوءاستفاده از پیش‌فروشندگان و سازندگان ساختمان‌ها سلب می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود:‌ در این حساب (حساب امانی)، پول‌های واریزی پیش‌خریداران در بانک می‌ماند و با درصد پیشرفت پروژه پول در اختیار سازنده قرار می‌گیرد که سبب می‌شود این روال ساخت و واگذاری واحدهای مسکونی، روند سالمی باشد. امیدوارم صدور مجوز افتتاح حساب امانی سهم به‌سزایی در بازگشت رونق به مسکن داشته باشد.