به گزارش پارس به نقل از ایسنا، طی روزهای اخیر قیمت گوشت قرمز روند افزایشی پیدا کرده است که علی‌اصغر ملکی - رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی - کاهش قیمت جهانی پوست گوسفندی و صادرات بالای مجاز و غیرمجاز دام زنده از کشور را علت اصلی افزایش قیمت گوشت عنوان کرده است. چراکه به گفته وی، زمانی که تولیدکننده در فروش پوست، سود خوبی داشته باشد، در فروش گوشت نیز کمی از قیمت می‌کاهد که اکنون چنین نیست.

این در حالی است که حسین نعمتی - رییس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران - در این باره به خبرنگار ایسنا، گفت: صادرات دام زنده با سخت‌گیری‌های بسیار از سوی سازمان دامپزشکی مواجه است و به هیچ وجه نمی‌تواند آنقدر صادر شود که افزایش قیمت گوشت را باعث شود.

وی افزود: چگونه است که در ماه گذشته کاهش 2000 تومانی دام زنده در دامداری هیچ تاثیری روی قیمت گوشت قرمز نگذاشت اما دلالان به دنبال بهانه برای افزایش قیمت این محصول هستند، چراکه آنها با قیمت گوشت هرگونه که بخواهند به نفع خود و به زیان مردم بازی می‌کنند.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران اظهار کرد: شکاف بسیار زیادی در قیمت گوشت قرمز از تولید تا بازار وجود دارد و دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان باید با متخلفان و سودجویان برخورد کنند.