به گزارش پارس به نقل از ایلنا، عباس شعری مقدم ، معاون امور پتروشیمی وزارت نفت در پاسخ به این پرسش که آیا عرضه محصولات پتروشیمی از بورس کالا خارج خواهد شد؟ گفت:  این بحث سیاه و سفید نیست که یا باید در بورس کالا عرضه شود یا در بازار آزاد اما متاسفانه برخی بر خروج کالاهای پتروشیمی از بورس تاکید دارند.

وی افزود: موضوعی که حائز اهمیت است انحصار در بورس است که نباید این گونه باشد.

شعری مقدم خاطر نشان کرد: تعدادی از تولیدکنندگان صنایع پایین دستی به ما مراجعه می کنند و می گویند ما قراردادهای دراز مدت داریم و انتظار دارند که محصولات خود را به تدریج و با کیفیت مناسب دریافت کنند که بورس این امتیاز را به آنها نمی‌دهد و شرایط را برای آنها مهیا نمی کند.

معاون امور پتروشیمی وزارت نفت افزود: آنها می گویند که باید از دریافت خوراکشان از بورس کالا اطمینان داشته باشند.

وی با بیان اینکه بورس نباید تنها وسیله فروش خوراک در بازار باشد، گفت: بورس تنها می تواند یکی از وسایل فروش باشد و محصولات پتروشیمی از بورس خارج نخواهند شد.

وی افزود: ما معتقدیم که نباید بورس تنها و انحصارا وسیله فروش به بازار باشد اما می تواند یکی از وسایل فروش در بازار باشد.

شعری مقدم با اشاره به فروش خودرو تصریح کرد: برای فروش خودرو نیز چند کانال وجود دارد ، برای فروش می توان به پارکینگ های مختلف و یا به نمایشگاه مراجعه کرد و یا یک آگهی در روزنامه داد که افراد با توجه به اینکه کدام کانال برایشان مناسبتر است اقدام به فروش خودروی خود می کنند.

وی با بیان اینکه هیچ جای دنیا سابقه ندارد خریدار و فروشنده از بورس خرید کنند، افزود: افرادی که می‌خواهند از بورس خرید کنند و یا از بازار آزاد، نباید محدود شوند. مخالفان عرضه در بازار آزاد فکر می کنند با این روش کانال بورس مسدود می شود در حالی که این اتفاق رخ نخواهد داد.