به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در حالی که افت قیمت نفت و گاز بسیاری از شرکت بزرگ انرژی را به شدت متضرر کرده، شرکت نفتی بریتیش پترولیوم روز سه شنبه اعلام کرد که بدترین زیان سالانه خود را در طی دست کم 20 سال گذشته متحمل شده و قصد دارد هزاران کارمند دیگر را اخراج کند.

بی پی در گزارش روز سه شنبه خود، زیانی 6.5 میلیارد دلاری را برای سال 2015 اعلام کرده که حتی شدیدتر از زیان سال 2010 این شرکت به دلیل بروز آلودگی نفتی در خلیج مکزیک بوده است.

بی پی اعلام کرد، علاوه بر کاهش 4 هزار فرصت شغلی که قبلا در بخش تولید نفت و گاز اعلام کرده بود، تا پایان سال 2017 میلادی 3 هزار نفر دیگر از کارکنان خود را در بخش پایین دستی اخراج خواهد کرد.

باب دادلی، مدیر عامل بی پی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «ما به اقدامات سریع برای تطبیق خود با شرایط جدید بازار و برقرار توازن مجدد ادامه می دهیم.»

میزان زیان شرکت بی پی در سه ماهه پایانی 2015 به 2.6 میلیارد دلار رسید که ناشی از افت قیمت انرژی بود.

آمارهای منتشر شده از سوی شرکت بی پی، جدیدترین آمارهای ضعیف منتشر شده از سوی شرکت های انرژی درباره عملکرد 3 ماهه قبلی است. شرکت شورون، دومین تولید کننده بزرگ نفت در امریکا نیز هفته گذشته گزارش داد که در سه ماهه پایانی 2015، برای اولین بار در بیش از 13 سال گذشته متضرر شده است. انتظار می رود گزارش عملکرد شرکت رویال داچ شل هم حکایت از افت 50 درصدی میزان سوددهی این شرکت داشته باشد.

قیمت متوسط هر بشکه نفت در سه ماهه پایانی سال 2015 به 43 دلار رسید، در حالی که ای رقم یک سال قبل 76 دلار بود.

به گفته بی پی، هر یک دلار تغییر در قیمت نفت برنت به میزان 300 میلیون دلار بر میزان سود عملیات جایگزینی بدون محاسبه مالیات تاثیر می گذارد.