به گزارش پارس به نقل از ایسنا، این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه 150 هزار خودرو در ووهان که قطب خودروسازی در استان هوبی به شمار می‌رود، همکاری مشترک با شرکت چینی دانگ فنگ است.

کارلوس گون، مدیرعامل رنو در مراسم افتتاح این کارخانه اظهار کرد: چین همچنان موتور رشد صنعت جهانی خودرو باقی مانده و این کارخانه نخستین گام بزرگ برای توسعه سرمایه گذاری مشترک دانگ-فنگ و رشد رنو است.

چین از این نظر که بزرگترین بازار خودروی جهان به شمار می‌رود و همچنین به عنوان یک منبع درآمد کلیدی خارج از اروپا و آمریکا، اهمیت فوق العاده ای برای خودروسازان خارجی دارد اما رنو تاکنون حضور در این بازار را به شریک ژاپنی خود نیسان واگذار کرده بود.

کارخانه ووهان در ابتدا مدل "قاجار" را خواهد ساخت که جدیدترین کراس اوور رنو است.

ژاک دانیل، مدیرعامل شرکت چینی رنو در این باره گفت: اگرچه ورود دیرهنگامی داشتیم اما با محصول درست و پرتقاضایی وارد شدیم اما وی خاطرنشان کرد که شرایط کنونی بازار چین پرچالش بوده و رشد فروش در سال 2015 آهسته‌ترین روند رشد در سه سال گذشته را داشته است.

طبق اعلام انجمن تولیدکنندگان خودروی چین، مجموعا 24.60 میلیون خودرو در سال 2015 فروخته شد که 4.7 درصد در مقایسه با سال پیش افزایش داشت اما یک سوم رشد حدود 14 درصدی سال 2013 بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، اقتصاد چین 6.9 درصد در سال 2015 توسعه یافت که کندترین نرخ رشد در 25 سال گذشته بود و خودروسازان در واکنش به کندی رشد اقتصادی این کشور، به پایین آوردن قیمت محصولات و حتی کاهش تولید اقدام کردند.

انجمن تولیدکنندگان خودروی چین پیش بینی کرده است فروش امسال با شش درصد رشد به بیش از 26 میلیون دستگاه برسد.

غول خودروسازی آمریکایی جنرال موتورز با فروش 3.61 میلیون خودرو در سال گذشته، پرفروش‌ترین برند خارجی در چین بود و بالاتر از فولکس واگن ایستاد که گرفتار رسوایی جهانی تقلب در تستهای آلایندگی شده است.