به گزارش پارس به نقل از ایسنا از شهریورماه سال گذشته، سازمان بنادر و دریانوردی تدارک لازم برای جابه جایی ۵.۵ میلیون نفر از طریق حمل ونقل دریایی در ایام نوروز را فراهم کرده است. در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی برای ایمنی بیشتر سفرهای دریایی در ایام نوروز، ترمینال ها و نیروهای تجسس و نجات را تقویت و آماده کرده است تا سفر امنی در این مدت برقرار باشد.

به این ترتیب از ۲۴ اسفند ماه تا پایان روز گذشته دهم ماه جاری سه میلیون و ۴۴۵ هزار و ۸۹۷ نفر سفر دریایی بین بنادر جنوبی کشور با جزایر خلیج فارس ثبت شده است.

این در حالی است که با وجود سواحل گسترده کشور در جنوب و شمال ایران، تنها ۱۰ مسیر دریایی بین بنادر جنوب با جزایر خلیج فارس وجود دارد و در شمال کشور نیز هنوز چنین امکانی فراهم نشده است.

سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی حمل ونقل دریایی کشور از کلیه متقاضیان سفرهای دریایی درخواست کرده است برای حفظ سلامت و ایمنی خود تنها از شناور های تحت نظارت استفاده کرده و در طول مسیر به توصیه های ایمنی مسوولان بنادر، فرماندهان شناور های مسافری، تابلوهای راهنما و فیلم ها و تیزر های ایمنی ثبت شده در شناور ها توجه کنند.