به گزارش پارس محمدرضا عبدرحیمی، معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت فرودگاه های کشور در گفت وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، در بیان آمار جابه جایی مسافرین و نشست و برخواست هواپیماهای داخلی و بین المللی در فرودگاه های کشور اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی جابه جایی مسافران یعنی ۲۴ اسفند ماه ۹۱ تا پایان روز گذشته ۱۱ فروردین ماه جاری، ۱۶ هزار و ۹۹۱ فروند مجموع نشست و برخاست های هواپیما ها در پرواز های داخلی و بین المللی فرودگاه های کشور بوده است.

وی با بیان این که ۱۴ هزار و ۶۹۴ فروند نشست و برخواست هواپیما مربوط به پرواز های داخلی و سه هزار و ۲۵۵ فروند مربوط به پرواز های بین المللی است، افزود: طی نشست و برخواست هواپیماها در ۱۷ روز گذشته دو میلیون و ۲۰۲هزار و ۷۰۵ نفر اعزام و پذیرش مسافر در شبکه فرودگاهی و هوانوردی کشور انجام شده است.

به گفته عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه های کشور یک میلیون و ۷۶۳ هزار و ۲۸۰ نفر مسافر در پروازهای داخلی اعزام و پذیرش شده اند و ۴۳۹ هزار و ۴۲۵ نفر نیز اعزام و پذیرش در پروازهای بین آلمللی انجام شده است.

عبدرحیمی با بیان این که نشست و برخواست های هواپیما در فرودگاه های داخلی شامل رفت و برگشت آنها می شود، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۹۰ درصد از پروازهای نوروزی بدون تاخیر و در زمان مقرر انجام شده و اگر هم تاخیری صورت گرفته است به دلیل بدی آب و هوا در فرودگاه های مقصد یا مبدأ بوده است.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه های کشور درباره ی ضریب اشغال صندلی هواپیماها در پروازهای نوروزی با اشاره به متفاوت بودن این عدد متناسب با نوع هواپیما اظهار کرد: ضریب اشغال صندلی هواپیماها در پروازهای نوروزی بین ۷۰ تا ۸۰ درصد متغیر بوده است.