به گزارش پارس به نقل از مهر، علی کیان با بیان اینکه ۲ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در دهه فجر امسال  افتتاح خواهد شد، گفت: یکی از این پروژه‌ها مربوط به پروژه حفاظت خاک، آبخیزداری، پیشگیری و مهار سیل است که در قالب عملیات نهال‌کاری در سطح ۹ هکتار در منطقه جمع آبرود شهرستان دماوند اجرا شده است.

وی افزود: با اجرای این پروژه که با کاشت ۴۵۰۰ اصله نهال مثمر و غیرمثمرانجام شده است علاوه برپیشگیری از فرسایش خاک و مهار سیل، عرصه مورد نظر به عنوان بوستان جنگلی و تفرجگاه به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از پروژه‌های قابل افتتاح، پروژه بهبود و اصلاح مراتع است که در قالب عملیات پخش سیلاب در سطح ۱۸۴ هکتار در منطقه دوازده امام شهرستان ورامین اجرایی شده است.  

کیان به اهداف موردنظر برای اجرای این پروژه اشاره و تصریح کرد: اجرای این پروژه خطرات ناشی از سیلاب را کاهش داده و موجب افزایش سطح پوشش گیاهی، ذخیره سازی نزولات جوی و تامین آب برای گونه‌های مرتعی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران خاطرنشان کرد: پروژه‌های یاد شده با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال و از محل اعتبارات استانی به مرحله اجرا درآمده که در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.