به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، رئیس گروه روتانا، یکی از بزرگترین هتل های زنجیره ای در خاورمیانه گفت به رغم تحریم ها، فرصت های سرمایه گذاری بسیاری در ایران وجود دارد.
سلیم الزیر، رئیس این شرکت افزود: « در ایران پتانسیل های دست نخورده عظیمی وجود دارد. تحریم ها فعالیت در ایران را پیچیده ساخته، اما این ریسک ها در بازارهایی نظیر ایران قابل کنترل هستند و همین مسئله برای روتانا از جهت نفوذ به بازار هدف پیش از سایر رقبا یک مزیت محسوب می شود و می تواند موجب سودآوری بسیار بالا در آینده شود. »

وی در ادامه گفت: « سرمایه گذاران نباید به چهره ای که رسانه ها (ی غربی) از ایران ترسیم می کنند اعتماد نمایند. همه (شرکت های خارجی) در ایران حضور دارند و به کسب و کار مشغولند. آنها سر خود را در برف می کنند و می گویند، نه ما نیستیم. ما می دانیم که این کشور چگونه (در برابر تحریم ها) دوام آورده است. تجارت در این کشور ادامه دارد. »
روتانا با داشتن ۴۵ هتل در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا، در برخی از پرخطر ترین کشورهای جهان شعبه دارد. یکی از پروژه های آینده گروه روتانا، ساخت هتل شمس روتانا در بغداد است که قرار است در سال ۲۰۱۴ به بهره برداری برسد.