به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش برای افتتاح رسمی فازهای 15 و 16 و هفتمین پالایشگاه پارس جنوبی وارد فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه شد و مورد استقبال وزیر نفت، مسئولان پارس جنوبی، استاندار بوشهر و مسئولان محلی شهرستان عسلویه قرار گرفت.

وزیر نفت پیش از سفر رئیس‌جمهور به عسلویه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سفر رئیس‌جمهور به منطقه پارس جنوبی در عسلویه ایرانی‌ترین فاز در این منطقه به بهره‌برداری می‌رسد.

بیژن نامدار زنگنه با بیان اینکه مراحل طراحی، تجهیز و راه‌اندازی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی بدست توانای متخصصان ایرانی انجام شده اظهار داشت: فازهای 15 و 16 نقش مهمی در تامین گاز مصرفی کشور دارد بگونه‌ای که روزانه‌ 56.6 میلیون‌ مترمکعب‌ گاز طبیعی از این دو فاز فرآوری و به شبکه گاز کشور منتقل می‌شود.

وی تولید روزانه‌ 75 هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌ و400  تن‌ گوگرد برای صادرات را از دیگر ظرفیت‌های فازهای 15 و 16 پارس جنوبی دانست.

وزیر نفت  با اشاره به اینکه 70 درصد تجهیزات فازهای 15 و 16 پارس جنوبی ساخت داخل هستند گفت: علاوه بر ساخت 70 درصد تجهیزات فازهای 15 و 16 در داخل کشور برای ساخت بسیاری از تجهیزات سر چاهی فازهای پارس جنوبی برنامه ریزی‌های لازم شده است.