به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمدرضا قنبری در دیدار با استاندار سمنان بابیان اینکه شهرستان مهدی‌شهر در بخش صنعت، معدن و گردشگری دارای قابلیت و ظرفیت‌های مناسب جهت سرمایه‌گذاری است اظهار داشت: ایل عشایر سنگسری که از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی برخوردار است 1600 تا 1800 کیلومتر تردد مسیر ایل دارد که از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این ایل در کشور می‌باشد.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر تصریح کرد: عشایر سنگسری افرادی زحمتکش اما با توان مالی اندک هستند و تأمین علوفه برای عشایر سنگسری هزینه بسیاری دارد که توان پرداخت آن را ندارند و در مقابل شاهد هستیم گوشت مرغوب سنگسری را باقیمت پایین به فروش می‌رسد.

وی افزود: بحران آب از جدی‌ترین مسئله در شهرستان مهدی‌شهر است و از 4 شهر در استان سمنان که با بحران کمبود آب مواجه‌اند دو شهر شهمیرزاد و درجزین در شهرستان مهدی‌شهر واقع گردیده است. 

قنبری بابیان اینکه با تدابیر لازم معضل کمبود آب درجزین را تا حدودی کاهش دادیم خاطرنشان کرد: در بخش شهمیرزاد به‌خصوص در ایام تابستان و تعطیلات آخر هفته با بحران جدی آب روبرو هستیم و باید با اخذ تدابیر جدی از سوی مسئولان استانی این بحران حل شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان مهدی‌شهر بابیان اینکه شهرک صنعتی شهرستان مهدی‌شهر فرصت و ظرفیت مناسبی جهت سرمایه‌گذاری است گفت: تعداد صنایع شهرستان مهدی‌شهر نسبت به دیگر مناطق استان سمنان زیاد نیست اما اکثریت صنایع فعال و مشغول به فعالیت هستند، شرکت آریا ترانسفو قدرت در بخش شهمیرزاد توانایی به‌کارگیری 3 هزار نیروی انسانی را دارد و می‌تواند در سراسر کشور نمونه باشد.

به گفته قنبری، پروژه‌های نیمه‌کاره شهرستان ازجمله بیمارستان هشتاد و پنج تختخوابی، کتابخانه عمومی مهدی‌شهر، پل غیر هم‌سطح درجزین، پروژه بزرگراه سمنان-مهدی‌شهر-ساری نیازمند مساعدت از سوی دولت تدبیر و امید است.

وی عنوان کرد: جاده دسترسی فیروزکوه- گنداب- مهدی‌شهر - آهوان از پروژه‌های مهم استان سمنان است و تاکنون 8 کیلومتر از 22 کیلومتر این جاده آماده‌سازی شده و خواستار اتمام این پروژه با مشارکت استاندار محترم هستیم و اگر این پروژه می‌تواند به‌عنوان جاده دسترسی گردشگری، تردد امنی را برای مسافرین و گردشگران محترم رقم بزند.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر بابیان اینکه یکی از این مسئله‌های مهم در شهرستان مهدی‌شهر حضور 4 هزار اتباع خارجه است که سبب رنج ما شده افزود: در شهرستان‌های شاهرود و دامغان حضور اتباع خارجه ممنوع شده است و شهرستان مهدی‌شهر نیز سومین شهرستان استان جهت ممنوعیت حضور اتباع خارجه  بود که با توجه به کثرت این افراد هنوز اقدامی صورت نگرفته است.