به گزارش پارس به نقل از ایسنا، ستار محمودی در پانزدهمین همایش مدیران ارشد وزارت خواستار آمادگی همه جانبه برای پدافند غیرعامل و مقابله با حوادث غیرمترقبه شد و افزود : شفافیت در اطلاع رسانی، ارائه خدمات و محصولات با کیفیت به مردم ، ضامن تحقق برنامه ها است .

وی تامین آب بیشتر مناطق کشور را با بهره گیری از صنعت سدسازی میسر دانست و گفت: اکنون برای برطرف ساختن آثار منفی آن تلاش می شود .

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه امروز ایران از توانایی احداث هر نوع سد با ظرفیت های مختلف و پیچیده ترین فنون سازه های آبی برخوردار است اظهار کرد: برخی منتقدان، ایرادهایی درزمینه سدسازی که با شرایط کشور تناسب دارد ، مطرح می کنند که وزارت نیرو برای جبران تبعات منفی احتمالی این مساله تلاش می کند.

محمودی ادامه داد : چنانچه وزارت نیرو نسبت به ساخت سد میناب (هرمزگان ) برنامه ریزی نکرده بود ، آب های ناشی از بارندگی های پاییزی به سهولت از دسترس خارج شده بود .

به گفته قائم مقام وزیر نیرو امروز ایران در حوزه آب سابقه 70 ساله دارد و پیشینه مدیریتی رسمی 46 ساله در حوزه برق سبب شده تا انواع نیروگاه و سدها با تکیه بر توان داخلی در کشور ساخته شود.

محمودی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو یکی از ارکان اقتصاد کشور به حساب می آید و فعالان و دست اندارکاران صنعت آب و برق باید بدون کوچکترین ابهام و تزلزل در کار به فعالیت خود ادامه دهند.