به گزارش پارس به نقل از مهر، غلامرضا خوش خلق با اشاره به کمبود منابع مالی به منظور تکمیل و بهره برداری از طرح‌های جدید صنعت برق ایران، گفت: در صنعت برق با كمبود منابع مواجه هستيم، قيمت باطري قلمي در بازار هزار تومان است، این در صورتي است كه به طور متوسط در كل كشور حدود ۱۰ هزار تومان هر خانوار بابت مصرف برق هزينه پرداخت مي كند.

معاون هماهنگي توزيع توانير با اشاره به وجود بیش از ۲۰ میلیون خانوار به عنوان مصرف کنندگان بخش خانگی برق کشور، تصریح کرد: هم اکنون توانير بيشترين منابع درآمدي برق را فروش انرژي بوده و سال ۸۳ تا سال ۸۹ تغييري در نرخ برق ايجاد نشد اما با هدفمندي يارانه ها تغيير نرخ برق را داشته ايم.

این مقام مسئول با بيان اينكه صنعت برق متعلق به مردم و مديران اجرايي امانت دار آن هستند، اظهار داشت: در ورودي و خروجي معادلات اقتصادي در صنعت برق مقدار زيادي كمبود وجود دارد كه موجب عقب ماندگي اين صنعت شده است.

وي با اعلام اینکه تاكنون باوجود بارش كم باران و گرماي هوا، در تامين برق با مشكل مواجه نشده ايم بیان کرد: در شرایط فعلی حدود ۵ درصد برق از سد نيروگاه هاي برق آبي تامين مي شود، و سال گذشته با توجه به گرماي هوا و شدت آن با افزايش بار و رشد مصرف مواجه بوديم.

خوش خلق با بیان اینکه سال گذشته پيك مصرف برق نزديك به ۴۹ هزار مگاوات بود اما امسال با توجه به پيش بيني ها صورت گرفته، احتمالا اين رقم از ۵۱ هزار مگاوات عبور خواهد كرد، تبیین کرد: در فصل گرما پيك شبكه به روز تبديل شده و بايد در بازده زماني ساعت ۱۱ صبح تا چهار بعدازظهر با مديريت مصرف از شبكه بهتر استفاده و بدون خاموشي ايام را پشت سر بگذارند.